Horizon Zero Dawn od Guerilla Games pojawiło się na PC nieco ponad rok temu i od tego czasu otrzymało mnóstwo aktualizacji mających na celu naprawienie błędów i poprawę doznań na komputerach osobistych. Teraz ten tytuł z otwartym światem otrzymał kolejną pecetową łatkę oznaczoną numerem 1.11, która powinna ucieszyć zarówno właścicieli kart NVIDII, jak i AMD.
Najnowszy patch do Horizon Zero Dawn wprowadza przede wszystkim obsługę dla dwóch popularnych technologii upscalingu oraz usprawnienia zarządzania shaderami. Po aktualizacji gracze mogą cieszyć się wsparciem NVIDIA DLSS i AMD FidelityFX Super Resolution (FSR), co przełoży się na poprawę wydajności ich systemów, choć kosztem minimalnego obniżenia jakości grafiki. Należy pamiętać, że chociaż DLSS jest dostępne tylko dla kart z serii GeForce RTX, FSR można włączyć na prawie wszystkich nowoczesnych procesorach graficznych, niezależnie od producenta.
Horizon Zero Dawn otrzymał kolejną pecetową łatkę oznaczoną numerem 1.11, która powinna ucieszyć zarówno właścicieli kart NVIDII, jak i AMD.
Wraz z implementacją FSR, stara opcja FidelityFX Contrast Adaptive Sharpening została usunięta. W przypadku DLSS NVIDIA obiecuje nawet do 50% wyższą wydajność. Co więcej, Zieloni przekonują, że dzięki temu jakość rozgrywki na kartach GeForce RTX 3060 i wyższych jest lepsza, a prędkość powyżej 60 FPS w rozdzielczości 4K zapewni graczom najlepsze możliwe wrażenia.
Co więcej, wstępna kompilacja modułu cieniującego została przeniesiona etapu uruchomienia do zwykłego procesu ładowania i procesu w tle. Studio twierdzi, że ta zmiana znacznie zmniejszy zacinanie się, które normalnie pojawiałoby się w trakcie rozgrywki podczas korzystania z poprzedniego procesu kompilacji shaderów. Istnieją jednak pewne drobne wady tego rozwiązania, ponieważ wykorzystanie procesora będzie teraz wyższe niż wcześniej, gdy kompilacja shaderów będzie się odbywać w tle. Z tego samego powodu czas ładowania może być dłuższy niż wcześniej. Jednak użytkownicy z zaawansowanymi procesorami w swoich platformach zauważą, że czasy ładowania mogą być w ich przypadku krótsze „dzięki wydajniejszej kompilacji shaderów, która lepiej wykorzystuje high-endowe CPU”.
Przypominamy, że Guerrilla Games pracuje również nad sequelem Horizon: Forbidden West. Ten ma wylądować na PlayStation 4 i 5 już 18 lutego 2022 roku. Liczymy na to, że gra z czasem zawita także na PC.
Zobacz także:
- Ubisoft świętuje 35-lecie istnienia i udostępnia grę za darmo
- Activision zwalnia testerów z Raven Software, po tym jak wcześniej obiecywało podwyżki
- Cyberpunk 2077 został pozbawiony grywalnego prologu? Twórcy odnoszą się do zarzutu graczy
Pokaż / Dodaj komentarze do: Horizon Zero Dawn otrzymało wsparcie dla NVIDIA DLSS i AMD FSR