Imponujące możliwości technologii Intel XeSS. Ta przejdzie z czasem na open-source

Imponujące możliwości technologii Intel XeSS. Ta przejdzie z czasem na open-source

Podczas konferencji Intel Architecture Day 2021 gigant z Santa Clara ujawnił szczegóły dotyczące swoich produktów kolejnej generacji, w tym serii kart graficznych Arc Alchemist, która ma zadebiutować na początku 2022 roku.

Technologia upskalowania Intela będzie wykorzystywać instrukcję XMX dostępną w procesorach graficznych DG2 (Arc Alchemist) lub DP4a, która jest dostępna w zintegrowanych grafikach Intela opartych na architekturze Xe-LP i produktach konkurencji, takich jak GPU NVIDIA Pascal GP102-106. Co więcej, Intel XeSS opiera się na sieciach neuronowych, co stawia ją w tej samej kategorii co NVIDIA DLSS. Technologia ta będzie opierać się na wektorach ruchu i buforach historii, co powinno poprawić jakość grafiki w ruchu. Dema udostępnione przez Niebieskich nie zawierają zbyt dynamicznych scen i prawdopodobnie nie prezentują finalnej jakości tego rozwiązania. Jednak już teraz, kilka miesięcy przed oficjalną premierą grafik Alchemist, Intel jest już gotowy do zademonstrowania swojej technologii, co daje nadzieję, że technologia ta będzie mocno dopracowana. 

Film pokazuje dwukrotny wzrost wydajności w 4K XeSS w porównaniu z natywną rozdzielczością 4K.

Zaprezentowane demo działało na przedprodukcyjnym układzie Arc Alchemist. Film pokazuje dwukrotny wzrost wydajności w 4K XeSS w porównaniu z natywną rozdzielczością 4K. Trzeba przyznać, że pod względem jakości obrazu, XeSS również prezentuje się bardzo dobrze, choć z zastrzeżeniem, że są to oficjalne materiały producenta, więc lepiej wstrzymać się z oceną do premiery tej technologii. Jeśli zachowa ona jednak tę jakość, to powinno się to przełożyć na wyraźnie lepsze efekty niż w AMD FSR i porównywalne do DLSS od NVIDII. 

Gracze powinni ucieszyć się także z deklaracji Intela, że XeSS w końcu przejdzie na model open-source, gdyż firma planuje udostępnić swoją technologię twórcom gier i konkurentom. Wstępny plan zakłada zaoferowanie narzędzi deweloperskich wybranym twórcom gier i silników gier. Po rozpoczęciu adopcji XeSS Intel przejdzie na open source, co może stanowić zagrożenie dla AMD FSR i NVIDIA DLSS, jeśli technologia zapewni lepsze wyniki i łatwiejszą implementację. Intel potwierdził, że pakiet SDK w wersji XeSS XMX będzie dostępny jeszcze w tym miesiącu, a wersja DP4a pojawi się w tym roku.

Zobacz także:

Pokaż / Dodaj komentarze do: Imponujące możliwości technologii Intel XeSS. Ta przejdzie z czasem na open-source

 0