Anton Kaplanyan, wiceprezes Intela działu Graphics Research, potwierdza, że firma ujawni w tym tygodniu więcej szczegółów na temat ich autorskiej technologii supersamplingu.
Wczoraj Intel w końcu potwierdził nazwę swoich wysokowydajnych samodzielnych GPU do gier, znanych wcześniej jako Xe-HPG. Seria Intel Arc o nazwie kodowej „Alchemist” ma zadebiutować na początku 2022 roku, a nie jak wcześniej oczekiwano pod koniec tego roku. Te 4,5 miesiąca oczekiwania prawdopodobnie zostaną wypełnione zwiastunami i ogłoszeniami dotyczącymi wielkiego powrotu Intela na rynek samodzielnych kart graficznych.
Anton Kaplanyan, wiceprezes Intela, potwierdza, że firma ujawni w tym tygodniu więcej szczegółów na temat ich autorskiej technologii supersamplingu.
In case you were curious, Intel Arc GPUs will come with full DX12U support, including mesh shading, and high-performance ray tracing. Bonus, high-quality neural supersampling deserves a separate announcement. https://t.co/HIBJ8tWhwr
— Anton Kaplanyan (@Kaplanyan) August 16, 2021
Czysta wydajność nadchodzących procesorów graficznych Intela to jedno, technologia i oprogramowanie stojące za tymi procesorami to inna sprawa. Dla niektórych oprogramowanie może być nawet ważniejsze niż wydajność energetyczna czy wydajność obliczeniowa. Bez dobrych sterowników day-0, dobrego oprogramowania do OC i alternatywy dla NVIDIA DLSS i AMD FSR, Intel może mieć problem z przekonaniem klientów do przesiadki na jego produkty. Wygląda na to, że Gigant z Santa Clara zdaje sobie z tego sprawę.
Na szczęście jedną z pierwszych rzeczy, które Intel zamierza ujawnić, są szczegóły dotyczące technologii supersamplingu neuronowego. Według Antona Kaplanyana jego firma opracowała nowatorską technologię, która zapewnia wysokiej jakości obraz przy niższych kosztach. Oznacza to, że rozwiązanie Intela do zwiększające wydajność GPU powinno mieć więcej wspólnego z NVIDIA DLSS niż AMD FSR, który nie jest oparte na algorytmie sieci neuronowej.
More information is coming later this week
— Anton Kaplanyan (@Kaplanyan) August 16, 2021
Anton Kaplanyan potwierdził również, że procesory graficzne Xe-HPG obsługują DirectX 12 Ultimate, co oznacza poziom funkcji 12_2 ze wszystkimi jego możliwościami, jak np. cieniowanie siatki, ray tracing, VSR, informacje zwrotne z samplera. W klipie wideo pokazano bardzo krótkie demo supersamplingu AI od Intela. Rozdzielczość i ustawienia nie zostały jeszcze ujawnione przez producenta, więc na szczegóły musimy chwilę poczekać.
Zobacz także:
- DDR5-4800 vs DDR4-3200 na platformie Alder Lake. Jak wypada porównanie?
- Akcja serwisowa dla GP-P850GM i GP-P750GM. Gigabyte zna problem wybuchających zasilaczy
- Intel podobno zarezerwował większość mocy przerobowej TSMC w 3 nm. To może utrudnić działanie AMD
Nazwa technologii nie jest jeszcze znana, jednak supersampling Intela oparty na sztucznej inteligencji był wcześniej nazywany wewnętrznie jako XeSS, co ujawniło Moore's Law is Dead w kwietniu tego roku. Jest bardzo prawdopodobne, że ostateczną nazwę poznamy jeszcze w tym tygodniu.

Pokaż / Dodaj komentarze do: Intel zaprezentuje swoją odpowiedź na DLSS i FSR jeszcze w tym tygodniu. Co wiemy?