Intel: Oferujemy konkurencyjny lub lepszy ray tracing niż NVIDIA

Intel: Oferujemy konkurencyjny lub lepszy ray tracing niż NVIDIA

Intel wysłał na targi IFA 2022 do Berlina Ryana Shrouta i Tom Petersona, którzy w ostatnich tygodniach koncentrują się na promowaniu kart graficznych z serii Arc. Tym razem postanowili wypowiedzieć się na temat możliwości tych GPU w zakresie ray tracingu i to, co mieli do powiedzenia w temacie, może zaskoczyć wiele osób.

Ryan Shrout i Tom Peterson z Intela rozmawiali ze redaktorem PCGamera, Jacobem Ridleyem, który podjął sporo tematów, w tym możliwości kart Arc w ramach ray tracingu. Tom Peterson podkreślił, że Ray Tracing Unit (RTU) w procesorach graficznych Arc jest w stanie zapewnić „prawdziwą” wydajność ray tracingu, a modele Arc A770 i Arc A750 rzucają wyzwanie GeForce'owi RTX 3060 i dotrzymują mu kroku. Tom również podjął temat, mówiąc, że wydajność ray tracingu, którą Intel oferuje ze swoimi GPU Arc, jest konkurencyjna lub lepsza niż w przypadku sprzętu NVIDII. Tom powiedział: „RTU, które posiadamy, jest szczególnie dobrze przystosowane do zapewniania rzeczywistej wydajności ray tracingu. Zobaczysz, że gdy porównujesz ray tracing z [RTX] 3060 z A750 lub A770, powinien wypadać bardzo, bardzo dobrze. Tak, zdecydowanie jesteśmy konkurencyjni lub lepsi niż NVIDIA w przypadku hardware do ray tracingu".

Ryan Shrout i Tom Peterson z Intela rozmawiali ze redaktorem PCGamera, który podjął sporo tematów, w tym możliwości kart Arc w ramach ray tracingu.

Peterson kontynuował: „Próbowaliśmy uczynić naszą technologię bardzo ogólną, ponieważ wiemy, że nie jesteśmy uznanym producentem GPU. Tak więc cała nasza technologia musi w zasadzie działać na niskim poziomie relacji deweloperskich lub zaangażowania programistów. I tak takie rzeczy jak nasza struktura pamięci podręcznej i nasza hierarchia, nasza jednostka sortowania wątków, czyli dwie technologie, o których będziemy mówić w tym filmie, działają bez żadnej pracy wymaganej od deweloperów”.

"Są pewne rzeczy, których normalnie spodziewałbyś się później. A powodem, dla którego spodziewałbyś się, że będą opóźnione, jest to, że są trudne i muszą mieć solidne podstawy. Ale na dobre lub na złe, powiedzieliśmy sobie, że potrzebujemy tych wszystkich rzeczy. Więc zrobiliśmy XeSS, zrobiliśmy RT, zrobiliśmy AV1, mamy dużo na głowie, prawda?” - dodał przedstawiciel Intela.

Intel GPU

Tom potwierdził również, że procesory graficzne Intel Arc nigdzie się nie wybierają, a Alchemist to dopiero początek znacznie dłuższej podróży. W zeszłym miesiącu Raja Koduri zaprzeczył plotkom krążącym po sieci, że marka Arc zostanie anulowana i wygląda na to, że zespoły projektowe Intela już pracują nad nowymi generacjami Battlemage DG3 i GPU Celestial.

Zobacz także:

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: Intel: Oferujemy konkurencyjny lub lepszy ray tracing niż NVIDIA

 0