Intel oficjalnie zapowiada mobilne karty graficzne Arc A-Series

Intel oficjalnie zapowiada mobilne karty graficzne Arc A-Series

30 marca Intel zaprezentował rodzinę kart graficznych Intel ArcTM przeznaczonych dla laptopów. Są to pierwsze dedykowane procesory graficzne z oferty Intel Arc A-Series, która w tym roku obejmie notebooki, komputery stacjonarne i stacje robocze.

Intel zaprezentował rodzinę mobilnych układów graficznych Arc A-Series, pierwsze laptopy oparte na technologii Intel Arc oraz platformę Arc obejmującą sprzęt, oprogramowanie i usługi, które umożliwią graczom oraz twórcom na całym świecie korzystanie z wysokowydajnych rozwiązań graficznych. Karty graficzne Intel Arc A-Series znajdą zastosowanie w szerokiej gamie konstrukcji mobilnych, przy czym wiele z pierwszych kart graficznych Arc 3 pojawi się w urządzeniach Intel EvoTM. Będą to dwa pierwsze układy: A350M dla ultrasmukłych konstrukcji oraz A370M dla większej wydajności w smukłych i lekkich obudowach. Intel Arc 3 oferują ulepszone granie w rozdzielczości 1080p.

Intel zaprezentował mobilne układy graficzne Arc A-Series dla laptopów.

Intel oficjalnie zapowiada mobilne karty graficzne Arc A-Series

Według deklaracji producenta notebooki bazujące na Arc A370M zapewniają ponad 60 klatek na sekundę w rozdzielczości 1080p w wielu popularnych tytułach. Intel Arc 5 i Arc 7 dostarczą te same możliwości tworzenia treści w połączeniu ze zwiększoną wydajnością graficzną i obliczeniową. W porównaniu z produktami Arc 3, te układy graficzne będą miały więcej rdzeni Xe, więcej funkcji ray tracingu oraz więcej pamięci GDDR6. Pierwsza seria laptopów z Arc 3 jest już dostępna w przedsprzedaży, a laptopy z Arc 5 i Arc 7 pojawią się na początku lata. Układy graficzne Intel Arc dla komputerów stacjonarnych i kart rozszerzeń zostaną wprowadzone na rynek latem.

Intel oficjalnie zapowiada mobilne karty graficzne Arc A-Series

Intel oficjalnie zapowiada mobilne karty graficzne Arc A-Series

Wiele z pierwszych notebooków Intel Arc to konstrukcje Intel Evo z najnowszymi procesorami Intel Core 12. generacji. Wszystkie produkty z GPU Intel Arc A-Series są zbudowane w oparciu o nową mikroarchitekturę Xe High Performance Graphics Intela, w skrócie Xe HPG, która została zaprojektowana od podstaw z myślą o graczach i twórcach. Według Niebieskich technologie X e HPG sprawiają, że karty graficzne Arc zapewniają większą wydajność  efektywność i skalowalność. Cechy Xe HPG obejmują:

  • Wydajne rdzenie Xe ze zintegrowanymi silnikami AI Intel Xe Matrix Extensions (XMX), które umożliwiają 16-krotny wzrost możliwości obliczeniowych w zakresie operacji przetwarzania AI, w porównaniu z tradycyjnymi jednostkami wektorowymi GPU. Zwiększona moc obliczeniowa może przyczynić się do
  • wzrostu wydajności w zastosowaniach związanych z produktywnością, grami i tworzeniem treści.
  • X e Media Engine obsługuje akcelerację dla najszerszego zestawu kodeków i standardów wideo oraz zawiera pierwszą w branży technologię kodowania i dekodowania AV1 z akceleracją sprzętową. AV1 jest nawet o 50% bardziej wydajny niż najpopularniejszy obecnie kodek H.264 i o 30% bardziej wydajny niż H.265. 3
  • X e Display Engine jest gotowy do obsługi wyświetlaczy HDR o wysokiej rozdzielczości i częstotliwości odświeżania, obsługując najnowsze standardy, w tym Display Port 2.0 10G dla rozdzielczości 4K przy 120hz bez kompresji.

Każdy procesor graficzny Intel Arc, od Intel Arc 3 do Intel Arc 7, w pełni wspiera DirectX 12 Ultimate oraz zaawansowane technologie dla graczy, takie jak sprzętowo akcelerowany ray tracing, Xe Super Sampling (Xe SS).

  • Technologie DirectX 12 Ultimate obejmują m.in. ray tracing, variable rate shading, mesh shading i sampler feedback.
  • Technologia Intel Xe SS, oparta na działaniu sztucznej inteligencji, będzie wykorzystywana do znacznego zwiększenia wydajności w grach. Przykładowo, umożliwi uruchamianie gier w rozdzielczości 4K z wydajnością porównywalną z natywną rozdzielczością 1080p.
  • Intel jest zaangażowany w zapewnienie twórcom gier gotowych sterowników do gier jeszcze przed premierą i współpracuje ze studiami gier na całym świecie, aby zapewnić optymalizację tytułów następnej generacji pod kątem procesorów graficznych Arc i technologii takich jak Xe SS.
  • X e SS zadebiutuje tego lata z obsługą w ponad 20 grach, a Intel planuje udostępnić pakiet Xe SS SDK i narzędzi do implementacji dla wszystkich zainteresowanych - zapewniając tym samym globalną popularyzację technologii w szerokim zakresie oprogramowania i sprzętu.

Mobilne karty graficzne Intel Arc obsługują technologię Intel Deep Link, dzięki której GPU Arc mogą bezproblemowo współpracować z procesorami ze zintegrowanymi układami graficznymi Intela, zwiększając wydajność w grach, tworzeniu i strumieniowaniu przy użyciu następujących funkcji:

  • Hyper Encode - Hyper Encode łączy silniki mediów z całej platformy w celu przyspieszenia kodowania wideo nawet o 60%, w porównaniu z samą kartą Iris Xe Graphics.
  • Hyper Compute - Hyper Compute w podobny sposób wykorzystuje połączoną moc jednostek obliczeniowych AI z całej platformy Intel, od procesorów Intel Core, przez Iris Xe Graphics, po GPU Intel Arc, aby przyspieszyć wykonywanie nowych zadań.
  • Dynamic Power Share - Dynamic Power Share inteligentnie i automatycznie priorytetyzuje wydajność silnika w zależności od obciążenia, wysyłając więcej mocy do procesora Intel Core lub karty graficznej Intel Arc, w zależności od potrzeb, zwiększając wydajność do 30% w aplikacjach wymagających intensywnego
  • tworzenia i obliczeń.

Intel współpracuje ze społecznością i partnerami w celu stworzenia rosnącego portfolio zoptymalizowanych gier i aplikacji multimedialnych, które będą dostępne dla klientów układów graficznych Intel Arc w specjalnych pakietach startowych.

  • Pakiety będą się różnić w zależności od systemu i regionu, ale pierwsze z tych pakietów dla graczy i twórców pojawią się w kwietniu wraz z premierą produktów mobilnych z A-Series.
  • Intel będzie oferował społeczności Arc regularne konkursy i promocje, takich jak comiesięczne prezenty i wydarzenia typu „graj aby wygrywać”.
  • Dodatkowo, Intel zapewnia aplikację Arc Control - spójny interfejs i wszechstronny hub, który daje
  • użytkownikom pełną kontrolę nad wrażeniami jakie płyną z gier. Umożliwia on tworzenie własnych profili wydajności, wbudowane przesyłanie strumieniowe, wirtualną kamerę, zintegrowane pobieranie sterowników Game ON, automatyczne przechwytywanie gry i wiele innych funkcji. Arc Control obsługuje zarówno karty Intel Iris Xe, Intel Iris Xe MAX, jak i procesory graficzne Arc, zapewniając ujednolicone oprogramowanie.

Intel udostępnia między-architekturalne narzędzia oneAPI, które pomagają deweloperom gier i twórcom treści wykorzystać wyjątkowe możliwości procesorów Intel i układów GPU Arc oraz zoptymalizować aplikacje pod kątem wydajności wizualnej.

  • Przyspieszenie przetwarzania multimediów i strumieniowania gier w chmurze. Biblioteka przetwarzania wideo oneAPI (oneVPL) umożliwia sprzętową obsługę kodowania i dekodowania AV1 oraz Deep Link
  • Hyper Encode, zapewniając szybkie transkodowanie przy wykorzystaniu wielu układów Intel w platformie.
  • Przyspieszenie wymagających obliczeniowo zadań. Dzięki Intel VTuneTM Profiler, programiści mogą zidentyfikować najbardziej czasochłonne części kodu CPU i GPU, zwizualizować zachowanie wątków, aby szybko znaleźć problemy ze współbieżnością i wiele więcej.
  • Zintegruj sztuczną inteligencję i uczenie maszynowe w grach. Zestaw narzędzi Intel Game Dev AI Toolkit zapewnia szerokie spektrum możliwości wspieranych przez SI, od tworzenia sugestywnych światów, po wizualizacje transferu obiektów w czasie rzeczywistym.
  • Więcej zasobów i informacji jest dostępnych za pośrednictwem Intel Game Dev Program i Intel Create.

Intel oficjalnie zapowiada mobilne karty graficzne Arc A-Series

Dobrze, że Intel po miesiącach spekulacji oficjalnie zapowiedział nowe karty graficzne. Jednak czy układy będą mogły podjąć realną rywalizację z propozycjami NVIDII czy AMD? To dopiero wykażą dokładne testy. GPU w takich grach jak Wiedźmin 3: Dziki Gon czy Hitman 3 osiąga więcej niż 60 klatek na sekundę, aczkolwiek nie są to najnowsze i najbardziej wymagające tytuły na świecie. Intel opracował technologię upscaling na wzór popularnego i przydatnego DLSS bazującego na sztucznej inteligencji umieszczonego wewnątrz specjalnych rdzeni. Całość ma sprawić, iż produkcje zadziałają lepiej. Pierwsze gry, które doczekają się wsparcia tego rozwiązania to m.in. Hitman 3, Shadow of the Tomb Raider i Chivalry 2.

Ponadto Arc A-Series są kartami graficznymi, które sprzętowo będą enkodować AV1 w efekcie program taki jak Adobe Photoshop zadziała lepiej. Funkcja przypadnie do gustu streamerom, gdyż zapewni lepszą jakość strumienowego obrazu w rozdzielczości 1080p przy bitrate 5 Mbps. Cóż prezentacja Niebieskich za nami. Jesteście zadowoleni z tego co przygotował producent czy rozczarowani? Intel ma jakieś szanse z NVIDIĄ oraz AMD?

Zobacz także:

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: Intel oficjalnie zapowiada mobilne karty graficzne Arc A-Series

 0