Intel Xe Super Sampling (XeSS) będzie oferować 5 trybów wydajności. Nowe szczegóły konkurenta DLSS

Intel Xe Super Sampling (XeSS) będzie oferować 5 trybów wydajności. Nowe szczegóły konkurenta DLSS

Na kilka dni przed premierą dedykowanych kart graficznych, Intel zaprezentował na GDC 2022 możliwości swojej technologii upscalingu. Prezentacja daje nam spojrzenie na XeSS i to, czego można się spodziewać pod względem wzrostu wydajności w ramach tej techniki.

Intel przedstawił szczegółowy opis XeSS, konkurenta dla takich technik skalowania obrazu jak NVIDIA DLSS i AMD FSR. Duża część wystąpienia Niebieskich dotyczy tego, co Intel wcześniej już potwierdził, ale otrzymaliśmy także kilka nowych szczegółów. Gigant z Santa Clara ujawnił, że XeSS będzie miał pięć trybów skalowania oferujących szeroki wybór między liczbą klatek na sekundę a jakością obrazu. To więcej niż którykolwiek z jego konkurentów. Na przykład tryb jakości przeskaluje obraz o 50 procent.

Na kilka dni przed premierą dedykowanych kart graficznych, Intel zaprezentował na GDC 2022 możliwości swojej technologii upscalingu.

Intel Xe Super Sampling (XeSS) będzie oferować 5 trybów wydajności. Nowe szczegóły konkurenta DLSS

Intel twierdzi, że ich rozwiązanie może osiągnąć wyższe wskaźniki skalowania niż inne techniki skalowania temporalnego i przestrzennego. Tryb Ultra-Quality poprawi wydajność o 21% do 27% odpowiednio dla skalowania obrazu z 1440p do 4K, podczas gdy Ultra-Performance zaoferuje od 97% do 153% lepszą liczbę klatek na sekundę. Liczby te opierają się na demie Rens napędzanym przez GPU Arc Alchemist działające ze stałą (nieujawnioną) częstotliwością. Jednak jakość przeskalowanego obrazu w porównaniu z natywną rozdzielczością pozostaje na chwilę obecną niewiadoma, a to w dużym stopniu wpływać będzie na odbiór graczy. 

Intel Xe Super Sampling (XeSS) będzie oferować 5 trybów wydajności. Nowe szczegóły konkurenta DLSS

Intel chwali się ponadto, że XeSS będzie miał tryb Ultra Quality, który będzie skalowany tylko o 1,3 dla lepszej jakości obrazu, podczas gdy zarówno DLSS, jak i FSR, mają tryb jakości jako najwyższe ustawienie wstępne, które upskaluje obraz o 50 procent. Chociaż ostatnie przecieki sugerują, że konkurencja również może szykować podobny tryb dla swoich technologii. 

Intel Xe Super Sampling (XeSS) będzie oferować 5 trybów wydajności. Nowe szczegóły konkurenta DLSS

Wszystkie trzy technologie mają na celu poprawę liczby klatek na sekundę w grach poprzez skalowanie z niższej do wyższej rozdzielczości, ale każda z nich wykorzystuje nieco inne metody. Co ciekawe, technologia DLSS osiągnęła imponujące wyniki dzięki uczeniu maszynowemu, które wymaga specjalnych rdzeni Tensor dostępnych tylko w obecnych kartach graficznych Zielonych z serii GeForce RTX.

Intel Xe Super Sampling (XeSS) będzie oferować 5 trybów wydajności. Nowe szczegóły konkurenta DLSS

Czerwoni zaprezentowali niedawno FSR 2.0, który wykorzystuje skalowanie czasowe (temporal), co pozwala na pracę na GPU AMD, Nvidia i Xbox. Intel XeSS także wykorzystuje metodę czasową i akceleratory AI. Będzie działać najlepiej na rdzeniach XMX używanych przez procesory graficzne Intela, ale powinien radzić sobie prawie tak samo dobrze na sprzęcie AMD i NVIDII za pomocą instrukcji DP4a.

Intel Xe Super Sampling (XeSS) będzie oferować 5 trybów wydajności. Nowe szczegóły konkurenta DLSS

Jednym z wyzwań, które Intel stara się rozwiązać, jest zjawisko ghostingu — coś, z czym borykają się DLSS i FSR — które powoduje pojawianie się krótkich powidoków, gdy obiekty są w ruchu. Intel zintegrował również XeSS z silnikiem Unreal Engine 4 i 5, gdzie funkcja ta jest obecnie w zamkniętej wersji beta.

Pierwsze procesory graficzne Intel Arc zostaną wprowadzone do laptopów 30 marca.

Zobacz także:

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: Intel Xe Super Sampling (XeSS) będzie oferować 5 trybów wydajności. Nowe szczegóły konkurenta DLSS

 0