Intel XeSS - wydajność, test w 3DMarku i 20 tytułów ze wsparciem

Intel XeSS - wydajność, test w 3DMarku i 20 tytułów ze wsparciem

Intel postanowił podzielić się z nami szczegółami nadchodzącej technologii XeSS, która zostanie wprowadzona w ramach kart graficznych Arc, które zadebiutują na rynku w przyszłym miesiącu.

XeSS lub Xe Super Sampling to fundamentalna technologia zastosowana w architekturze Arc, która wykorzystuje zawarte w niej silniki XMX. W ciągu ostatnich kilku miesięcy wiele słyszeliśmy o tej technice, która ma być odpowiedzią na DLSS od NVIDII i FSR od AMD i przyszedł czas przekonać się, na co naprawdę ją stać. W tym celu Ryan Shrout i Tom Peterson z niebieskiej ekipy opublikowali stosowny materiał. 

Intel postanowił podzielić się z nami szczegółami nadchodzącej technologii XeSS, która zostanie wprowadzona w ramach kart graficznych Arc.

Na starcie dema zarówno Ryan, jak i Tom, użyli podobnych konfiguracji PC z kartą graficzną Arc A770. Oba komputery działały w Shadow of The Tomb Raider w ustawieniach 1440p Max z włączonym ray tracingiem, a jedyną różnicą było to, że komputer Toma działał z włączonym XeSS w trybie Balanced, podczas gdy komputer Ryana działał w rozdzielczości natywnej. Dzięki XeSS komputer Toma odnotował wzrost do ponad 60-80 FPS, podczas gdy komputer Ryana miał problemy z osiągnięciem 60 FPS i przeważnie działał poniżej 50 FPS. To niezły skok wydajności, ale to tylko tryb Balanced i ciekawe jak wyglądać będzie to w pozostałych trybach.  

Intel poinformował, że ​​XeSS będzie miał różne predefiniowane tryby dostępne w momencie premiery, które oferują różne poziomy jakości i różnią się rozdzielczością wejściową. Tryby te obejmują:

  • XeSS "Ultra Quality" = Najlepsza jakość obrazu
  • XeSS "Quality" = Dobra jakość z lepszą wydajnością
  • XeSS "Balanced" = Przyzwoita jakość i wydajność
  • XeSS "Performance" = Najlepsza wydajność

Obecnie Intel udostępnia informacje głównie o wydajności w trybach „Balanced” i „Performance”. Zgodnie z oczekiwaniami, tryb Performance zapewnia nawet przeszło dwukrotny wzrost wydajności z włączonym raytracingiem, a tryb zrównoważony nawet 75% wzrost wydajności. Według Toma tryb wydajności wykorzystuje tę samą sieć AI do renderowania obrazu, co tryb zrównoważony, ale używa renderera o mniejszej rozdzielczości. Poniżej znajdują liczby dla poszczególnych trybów:

Intel obiecał również, że poza wybranymi wczesnymi użytkownikami, ich pakiet deweloperski XeSS będzie otwarty dla wszystkich programistów i będzie tak skonstruowany, aby można go było łatwo zintegrować z silnikami o podobnym procesie do wdrażania TAA. W wyniku tej otwartej natury Intel połączył siły z UL, twórcami popularnego oprogramowania benchmarkingowego 3DMark, aby stworzyć nowe narzędzie znane jako XeSS Feature Test, które może być używane przez wszystkie GPU (nie tylko Arc), aby zobaczyć korzyści, jakie XeSS ma do zaoferowania, a także umożliwić użytkownikom porównanie jakości wizualnej w trybie Frame Inspector. Test funkcji pozwala użytkownikom wybrać między 4 ustawieniami XeSS z następującymi korzyściami:

  • XeSS Performance = +2.5x względem natywnej rozdzielczości
  • XeSS Balanced = + 2.1x względem natywnej rozdzielczości
  • XeSS Quality = +1.8x względem natywnej rozdzielczości
  • XeSS Ultra Quality = +1.5x względem natywnej rozdzielczości

Test nie został jeszcze ogłoszony przez UL Benchmarks, ale Intel twierdzi, że zostanie udostępniony „wkrótce”. Jeśli chodzi o obsługę gier, XeSS Intela będzie miał ponad 20 obsługiwanych tytułów w najbliższym czasie, w tym Call of Duty: Modern Warfare II, w którym technologia będzie dostępna w dniu premiery 8 października. Poniżej znajduje się pełna lista gier, które zostaną zaktualizowane lub będą miały dodaną obsługę XeSS w momencie premiery lub później w nadchodzących miesiącach:

  • Call of Duty: Modern Warfare II
  • Arcadegeddon
  • Ghostwire Tokyo
  • Vampire Bloodhunt
  • Ghostbusters Spirits Unleashed
  • Naraka Bladepoint
  • Super People
  • Gotham Knights
  • DioField Chronicles
  • Dolmen
  • Chivalry II
  • Redout II
  • The Settlers
  • Death Stranding: Director's Cut
  • The Rift Breaker
  • Hitman III
  • CHORVS
  • Shadow of The Tomb Raider
  • Anvil Vault Breakers

Oprócz tych tytułów Intel nawiązał również współpracę z Hashbane Interactive, twórcami Instinction, gry z dinozaurami na silniku Unreal Engine 5, która ma zostać wydana w 2025 roku. Twórcy już rozpoczęli integrację XeSS z grą i pokazali demo w powyższej prezentacji wideo.

Intel XeSS

Intel oświadczył, że udostępni więcej szczegółów na temat swoich kart graficznych, takich jak ceny, wydajność i dostępność, zanim produkty trafią do sprzedaży, więc możemy oczekiwać tych szczegółów w nadchodzących tygodniach. Premiera wysokiej klasy kart graficznych Intel Arc zaplanowana jest na przyszły miesiąc.

Zobacz także:

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: Intel XeSS - wydajność, test w 3DMarku i 20 tytułów ze wsparciem

 0
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł