Brak natywnego wsparcia dla bibliotek API DirectX9 brzmi jak pieśń przyszłości i wygląda na to, że pierwszym producentem, który zdecydował się na taki krok jest Intel. Karty graficzne Intel Arc będą bazować na emulacji DX9 przy pomocy DirectX 12 i to samo stało się ze zintegrowanymi układami w procesorach Alder Lake.
Może to się wydawać dziwne, ale DirectX 9 ma już 20 lat, co tylko ukazuje, że wsteczna kompatybilność na rynku komputerów osobistych ma ogromne znaczenie. Na rynku nadal można znaleźć naprawdę ultrapopularne produkcje, które bazują na starszym rozwiązaniu - na przykład CS: GO, Lineage 2, czy Team Fortress 2 i choć w wysokobudżetowych produkcjach technologia ta już od dawna nie jest stosowana, decyzja Intela może przyczynić się do mniejszej popularności kart graficznych u użytkowników, którzy jeszcze w takowe produkcje grają.
Karty graficzne Intel Arc bez natywnego wsparcia dla API DirectX9. Zamiast tego niebiescy stawiają na emulację.
![CS Go](https://ithardware.pl/media/artykul/22769/csgo_96422630b8.jpg)
Zamiast natywnego wsparcia dla DirectX 9, karty graficzne Intel Arc oraz zintegrowane układy w Alder Lake będą bazować na emulacji Microsoftu D3D9on12, która opiera się na bibliotece DX12. To oznacza, że wszelkie niedogodności związane z tym rozwiązaniem będą musiały być adresowane przez Microsoft, a nie samego Intela, co tylko ukazuje, że niebiescy kierują już i tak ograniczony budżet na nowsze technologie. Jak to ma się do wydajności? Tego niestety nie jesteśmy w stanie zaprezentować, ale w przyszłości, już po premierze kart graficznych Intel Arc w sieci zapewne pojawią się pierwsze testy. Za takowy można wziąć przeprowadzony przez Hardware Unboxed, gdzie w grze Counter Strike: Global Offensive karta graficzna Intel Arc A380 dostawała srogie lanie od nie tak wydajnego przecież Radeona RX 6400.
Ostatnio pisaliśmy o tym, że najnowsze GPU niebieskich, czyli Intel Arc A750 jest o ok. 5% wydajniejsze od GeForce RTX 3060 i przy właśnie tych kartach graficznych różnica w DX9 byłaby najbardziej widoczna. Dziś zdecydowana większość gier, pomimo tego, że powstały na antycznym już DX9, wspiera również nowsze API DX11 lub DX12. Z racji tego, że nowe gry w ogóle nie korzystają z 20-letniego standardu, raczej nie musimy się obawiać o przyszłość Intel Arc.
Zobacz także:
- Kolejne bankructwa na rynku krytpowalut. Sytuacja przerosła niemiecki bank i singapurską giełdę
- Epson w ogniu krytyki. Wbudowane oprogramowanie celowo blokuje sprawną drukarkę po określonym czasie
- Ceny kart graficznych wciąż spadają. Flagowe modele dostępne w znacznie niższych kwotach
![Obserwuj nas w Google News](https://ithardware.pl/img/gn_1280x150.jpg)
Pokaż / Dodaj komentarze do: Karty graficzne Intel Arc bez wsparcia dla DX9. Co to oznacza?