Meta umożliwia teraz użytkownikom z UE odseparowanie kont na Facebooku, Messengerze i Instagramie

Meta umożliwia teraz użytkownikom z UE odseparowanie kont na Facebooku, Messengerze i Instagramie

Meta od miesięcy walczy z regulacjami zawartymi w unijnej ustawie o rynkach cyfrowych (DMA), ale zdaje się, że właśnie postanowiła przystać na jej warunki. Firma zapowiedziała, że ​​zastosuje się do zastrzeżenia DMA, mówiącego, że nie może faworyzować własnych usług ani zmuszać użytkowników do pozostania w jej ekosystemie. 

Decyzja ta będzie miała ogromny wpływ na wygodę użytkowników Meta w UE, umożliwiając im korzystanie z Messengera i Facebook Marketplace bez konta na Facebooku. Meta złożyła wcześniej apelację, argumentując, że obie platformy nie powinny być objęte DMA.

Decyzja ta będzie miała ogromny wpływ na wygodę użytkowników Meta w UE, umożliwjając im korzystanie z Messengera i Facebook Marketplace bez konta na Facebooku.

Poddanie się oznacza, że ​​użytkownicy Messengera i Facebook Marketplace w UE mogą teraz korzystać z usług i wszystkich ich funkcji za pośrednictwem samodzielnych kont. Jedyna różnica w przypadku Marketplace polega na tym, że rozmowy będą odbywać się za pośrednictwem poczty elektronicznej. Oprócz Facebook Marketplace i Messenger regulacje Komisji Europejskiej dotyczące Meta obejmują reklamy na Facebooku, Instagramie, WhatsApp i Meta. Na przykład użytkownicy mogą teraz oddzielać swoje konta na Facebooku i Instagramie, zamiast łączyć informacje między obiema platformami.

Meeta Platforms

Komisja Europejska początkowo wyznaczyła sześć firm dużych firm technologicznych jako tzw. „strażników” w ramach DMA: Alphabet, Amazon, Apple, ByteDance, Meta i Microsoft. Istnieją 22 podstawowe usługi platformy, które podlegają jurysdykcji prawnej ze względu na takie czynniki, jak użytkownicy, przychody i wycena. Kwalifikacja zależała także od tego, „czy stanowią one ważną bramę między przedsiębiorstwami a konsumentami w odniesieniu do podstawowych usług platformy”. ByteDance i Apple także należą do firm, które sprzeciwiły się przepisom DMA przed ich egzekwowaniem w marcu 2024 r. Jednak firma Google (należąca do Alphabet) ogłosiła niedawno, że użytkownicy mogą uniemożliwić jej platformom takim jak YouTube i Chrome udostępnianie danych.

Dla graczy Meta oferuje wybór podobny do Facebook Gaming. Użytkownicy mogą łączyć swoje dane z Facebooka, aby uzyskać dostęp do takich funkcji, jak tryb wieloosobowy, zakupy w grach i spersonalizowane rekomendacje. Alternatywnie mogą zdecydować się na grę bez Facebooka.

Wreszcie opcja wprowadzona w listopadzie 2023 r. pozostaje aktualna – europejscy użytkownicy mogą zdecydować się na opłacenie subskrypcji Facebooka i Instagrama bez reklam. Firma zapewnia, że ​​ich dane nie zostaną wykorzystane do ukierunkowanych reklam.

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: Meta umożliwia teraz użytkownikom z UE odseparowanie kont na Facebooku, Messengerze i Instagramie

 0