Meta od miesięcy walczy z regulacjami zawartymi w unijnej ustawie o rynkach cyfrowych (DMA), ale zdaje się, że właśnie postanowiła przystać na jej warunki. Firma zapowiedziała, że zastosuje się do zastrzeżenia DMA, mówiącego, że nie może faworyzować własnych usług ani zmuszać użytkowników do pozostania w jej ekosystemie.
Decyzja ta będzie miała ogromny wpływ na wygodę użytkowników Meta w UE, umożliwiając im korzystanie z Messengera i Facebook Marketplace bez konta na Facebooku. Meta złożyła wcześniej apelację, argumentując, że obie platformy nie powinny być objęte DMA.
Decyzja ta będzie miała ogromny wpływ na wygodę użytkowników Meta w UE, umożliwjając im korzystanie z Messengera i Facebook Marketplace bez konta na Facebooku.
Poddanie się oznacza, że użytkownicy Messengera i Facebook Marketplace w UE mogą teraz korzystać z usług i wszystkich ich funkcji za pośrednictwem samodzielnych kont. Jedyna różnica w przypadku Marketplace polega na tym, że rozmowy będą odbywać się za pośrednictwem poczty elektronicznej. Oprócz Facebook Marketplace i Messenger regulacje Komisji Europejskiej dotyczące Meta obejmują reklamy na Facebooku, Instagramie, WhatsApp i Meta. Na przykład użytkownicy mogą teraz oddzielać swoje konta na Facebooku i Instagramie, zamiast łączyć informacje między obiema platformami.
Komisja Europejska początkowo wyznaczyła sześć firm dużych firm technologicznych jako tzw. „strażników” w ramach DMA: Alphabet, Amazon, Apple, ByteDance, Meta i Microsoft. Istnieją 22 podstawowe usługi platformy, które podlegają jurysdykcji prawnej ze względu na takie czynniki, jak użytkownicy, przychody i wycena. Kwalifikacja zależała także od tego, „czy stanowią one ważną bramę między przedsiębiorstwami a konsumentami w odniesieniu do podstawowych usług platformy”. ByteDance i Apple także należą do firm, które sprzeciwiły się przepisom DMA przed ich egzekwowaniem w marcu 2024 r. Jednak firma Google (należąca do Alphabet) ogłosiła niedawno, że użytkownicy mogą uniemożliwić jej platformom takim jak YouTube i Chrome udostępnianie danych.
Dla graczy Meta oferuje wybór podobny do Facebook Gaming. Użytkownicy mogą łączyć swoje dane z Facebooka, aby uzyskać dostęp do takich funkcji, jak tryb wieloosobowy, zakupy w grach i spersonalizowane rekomendacje. Alternatywnie mogą zdecydować się na grę bez Facebooka.
Wreszcie opcja wprowadzona w listopadzie 2023 r. pozostaje aktualna – europejscy użytkownicy mogą zdecydować się na opłacenie subskrypcji Facebooka i Instagrama bez reklam. Firma zapewnia, że ich dane nie zostaną wykorzystane do ukierunkowanych reklam.
Pokaż / Dodaj komentarze do: Meta umożliwia teraz użytkownikom z UE odseparowanie kont na Facebooku, Messengerze i Instagramie