DirectX 12 było przez długi czas przywiązane przez Microsoft do Windows 10, co miało zmusić graczy do przenosin z Windows 7 i Windows 8 na najnowszą wersję systemu, by móc uruchamiać tytuły wspierające wyłącznie DirectX 12. Sytuacja ma jednak się teraz zmienić. Pierwszą grą wspierającą DirectX 12 na Windows 7 było 15-letnie MMORPG - World of Warcraft. Blizzard zaoferował graczom DX12 na Windows 7 jeszcze w marcu tego roku. "Teraz gracze WoW na Windows 7 mogą uruchamiać gry z wykorzystaniem DirectX 12 i korzystać ze skoku wydajnościowego, jednak najlepsze działanie DirectX 12 wciąż będzie najbardziej widoczne na Windows 10, ponieważ właśnie najnowszy system posiada szereg optymalizacji zaprojektowanych specjalnie dla najszybszego działania DirectX 12" - pisze przedstawiciel Microsoftu.
Microsoft osiągnął swój cel. Większość użytkowników przeszła już na Windows 10, więc nie ma potrzeby dalej sztucznie blokować DirectX 12 na Windows 7.
"Blizzard dodał wsparcie DirectX 12 do ich nagradzanej gry World of Warcraft na Windows 10 pod koniec 2018 roku. Wydanie to spotkało się z przychylnością graczy, którzy dzięki takim funkcjom DX12 jak wielowątkowość otrzymali znaczną poprawę w ilości wyświetlanych klatek na sekundę. Po tak dużym skoku wydajnościowym u graczy korzystających z DirectX 12 na Windows 10, Blizzard postanowił przynieść te ulepszenia również graczom pozostającym na Windows 7, gdzie DirectX 12 było dotąd niedostępne" - napisał Jianye Lu z zespołu graficznego Microsoft DirectX 12. "W Microsoft staramy się reagować na potrzeby konsumentów, więc kiedy otrzymaliśmy takie informacje od Blizzarda i innych deweloperów, postanowiliśmy zadziałać. Microsoft z przyjemnością może ogłosić, że przenieśliśmy D3D12 na Windows 7. To uwalnia deweloperów i pozwala w pełni wykorzystać pełną przewagę najnowszych usprawnień w D3D12, jednocześnie wspierając użytkowników na starszych systemach".
Microsoft obecnie pracuje z kilkoma deweloperami, by uzyskać ten sam rezultat co Blizzard, wprowadzając obsługę DirectX 12 na Windows 7 również w innych tytułach. Przykładem może tu być nadchodzące Gears 5, które będzie grywalne na Windows 7, jeśli zostanie zakupione na Steam. Blizzard jest jednak jednym z największych deweloperów, a studio odpowiedzialne za Gears 5 należy do Microsoftu. Co zatem z innymi? Microsoft ma udostępnić szerokiej społeczności deweloperów pakiety umożliwiające łatwiejsze przeniesienie ich tytułów na Windows 7. Oznacza to, że również i śledzenie promieni może pojawić się na Windows 7, jako że DirectX Raytracing API jest rozszerzeniem DX12.
Pokaż / Dodaj komentarze do: Microsoft wprowadza DirectX 12 na Windows 7 i pomaga studiom przenosić gry