Motocykle z silnikiem wodorowym. Honda, Kawasaki, Suzuki i Yamaha szykują się na rewolucję

Motocykle z silnikiem wodorowym. Honda, Kawasaki, Suzuki i Yamaha szykują się na rewolucję

Obecnie większość uwagi w kwestii czystego transportu poświęca się pojazdom elektrycznym - głównie samochodom osobowym, ale tej kategorii mamy również ciągniki siodłowe, motocykle, a także rowery i hulajnogi. Wiele osób uważa jednak, że to nie w bateriach litowych, których ekologiczność jest mocno kwestionowana, ale w wodorze leży przyszłość.

Silniki wodorowe w motocyklach? Japońscy producenci nawiązują porozumienie.

Honda, Kawasaki Motors, Suzuki i Yamaha utworzą organizację zajmującą się badaniami i rozwojem silników wodorowych do motocykli. Wspólna inicjatywa, nazwana "Stowarzyszeniem Technologii Małej Mobilności i Silników Wodorowych" (HySE), jest kontynuacją wcześniejszych działań promujących wodór jako czyste źródło energii. W skład grupy będą również wchodzić również Toyota i Kawasaki Heavy Industries jako członkowie specjalni. HySE zaprosi również organizacje amerykańskie i europejskie do współpracy, aby poszerzyć swoją wiedzę specjalistyczną.

Honda, Kawasaki Motors, Suzuki i Yamaha tworzą wspólną inicjatywę w celu opracowania napędu wodorowego do motocykli. Wsparcie zaoferuje Toyota, dzieląc się swoim doświadczeniem w tej kwestii. Projekt Japończyków ma promować wodór, jako alternatywę dla EV.

 

Kierowani przez Hondę, wszyscy członkowie, tj. Suzuki, Kawasaki i Yamaha, zaangażują się w badania nad silnikami napędzanymi wodorem. Suzuki, Kawasaki i Yamaha przeprowadzą testy w rzeczywistych scenariuszach, aby ocenić funkcjonalność tych silników. Yamaha skupi się także na badaniu systemów tankowania wodoru, takich jak przenośne zbiorniki paliwa. Dzięki swojemu doświadczeniu w transporcie ciekłego wodoru, Kawasaki będzie badać systemy zasilania paliwem, w tym zbiorniki i systemy pomocnicze. Zarówno Toyota, jak i Honda od wielu lat prowadzą eksperymenty z pojazdami napędzanymi wodorem, a Toyota zaprezentowała swoje pierwsze prototypy półciężarówek w 2017 roku.

W porównaniu do pojazdów elektrycznych, silniki wodorowe mają kilka zalet, takich jak większy zasięg, szybsze tankowanie i możliwość wykorzystania istniejącej technologii silników. Jednak, mimo że wodór jest czystym paliwem, emitującym jedynie parę wodną, energia zużywana do produkcji wodoru często pochodzi z paliw kopalnych w procesie jego separacji. Warto jednak zauważyć, że produkcja i ładowanie pojazdów elektrycznych również zależą od paliw kopalnych. W związku z tym żadne pojedyncze źródło paliwa nie jest w stanie samodzielnie przeciwdziałać zmianom klimatycznym.

Jednym z wyzwań, przed którymi stoją małe silniki wodorowe, jest objętość, ponieważ wodór nie jest bardzo gęsty. Problem ten został również zgłoszony przez Boeinga w odniesieniu do odrzutowców wodorowych.

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: Motocykle z silnikiem wodorowym. Honda, Kawasaki, Suzuki i Yamaha szykują się na rewolucję

 0