Nowe demo technologiczne silnika Unity przyprawia o opad szczęki. To już fotorealizm!

Nowe demo technologiczne silnika Unity przyprawia o opad szczęki. To już fotorealizm!

Unity opublikowało imponujące demo techniczne o nazwie „Enemies”, które renderowane jest w czasie rzeczywistym i pokazuje możliwości tego silnika do tworzenia gier.

W oparciu o wcześniejsze demo The Heretic, Unity stworzyło swoje nowe demo technologiczne Enemies, aby pokazać uczestnikom GDC postępy zespołu w tworzeniu cyfrowych ludzi w czasie rzeczywistym. Warto tu przede wszystkim zwrócić uwagę na takie fotorealistyczne elementy jak oczy, włosy czy skóra - wideo przedstawia kobietę w średnim wieku grającą w szachy w transformującej sali.

Nowe demo Unity pokazuje szczegółówość w modelu postaci, co widać po wyraźnych zmarszczkach, efekcie ukrwienia skóry czy niezwykle realistycznych oczach. Jednak zespół zwrócił szczególną uwagę na włosy postaci.

Nowo opracowany krótkometrażowy film wykonany na silniku Unity został zbudowany przy użyciu takich technologii jak High Definition Render Pipeline (HDRP), Adaptive Probe Volumes i Screen Space Global Illumination (SSGI). Demo zawiera również ray tracing, DLSS i inne niewymienione technologie. Wykorzystanie tych technologii i funkcji znajduje odzwierciedlenie w modelu postaci, co widać po wyraźnych zmarszczkach, efekcie ukrwienia skóry czy niezwykle realistycznych oczach. Jednak zespół zwrócił szczególną uwagę na włosy postaci.

Twórcy wykorzystali nowe, trzyczęściowe rozwiązanie Unity Hair, aby stworzyć piękne, realistyczne długie włosy. Pierwsza część to system włosów, odpowiedzialny m.in. symulację opartą na pasmach i modelowanie. Następnie składnik do cieniowania włosów poprawia wygląd w zależności od warunków oświetleniowych. Ostatnią częścią jest renderowanie włosów, które umożliwia tworzenie niezwykle cienkich pasm, jednocześnie redukując aliasing.

Niektóre z zastosowanych tu funkcji są już dostępne w Unity 2021.2, podczas gdy deweloperzy wprowadzą inne w wersjach 2022.1 lub 2022.2. Nowe technologie zaprezentowane w Enemies pojawią się w pakiecie Digital Human 2.0, który powinien pojawić się za miesiąc lub dwa. Unity wyda również system włosów oparty na pasmach (Hair) na GitHub.

Ci, którzy chcą dowiedzieć się więcej o demie, mogą bezpłatnie obejrzeć „The Making of the Last flagship Demo Unity” podczas GDC. Ta sesja jest zaplanowana na czwartek, 24 marca, o 15:00 naszego czasu. 

Zobacz także:

Obserwuj nas w Google News

Tagi

GamingGry

Pokaż / Dodaj komentarze do: Nowe demo technologiczne silnika Unity przyprawia o opad szczęki. To już fotorealizm!

 0
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł