Polityka zwrotów Steam była chwalona, ale też krytykowana z różnych powodów. Niektórzy, zwłaszcza ci mniejsi deweloperzy są negatywnie nastawieni punktu regulaminu umożliwiającego kupującemu dokonania zwrotu gry odpalonej przez maksymalnie dwie godziny.
Summer of '58 to gra indie kosztująca 25,40 złotych, za której powstanie odpowiada studio Emika Games należące do Alexandra Reshetnikova. Produkcja powinna na siebie zarabiać, aczkolwiek jest tym problem przez politykę zwrotów Steam. Autor przyznał we wpisie na Twitterze, iż duża liczba graczy kupiła tytuł i zdołała ukończyć go w niecałe dwie godziny, spełniając zarazem warunek zwrotu produkcji, co też czyniono. Negatywnie przełożyło się to na generowane przychody.
Twórca gry Summer of '58 przyznał, że nie jest w stanie zarobić na swojej grze przez zwroty, których dokonują gracze.
— EMIKA_GAMES (@EmikaGames) August 26, 2021
Brak finansowego sukcesu sprawił, że deweloper robi sobie przerwę od projektowania gier. "Nic nie zarabiam i nie mam środków, aby stworzyć nowy projekt. Opuszczam branżę na nieokreślony czas, żeby zająć się czymś innym" - napisał Reshetnikov w oświadczeniu. Czy tytuł jest zły? Cóż wiele pozytywnych recenzji opublikowanych dotychczas na Steam zdają się temu przeczyć. Sytuacja wpłynęła na wydanie następnej propozycji Emiga Games, From Day To Day, który w najbliższej przyszłości nie trafi do sprzedaży. Według statystyk Summer of '58 przejdziemy w 90 minut, co jest doprawdy średnim rezultatem zważywszy, iż mamy do czynienia z grą singleplayer.
Z jednej strony polityka danej platformy to jedno a z drugiej możliwe, że winny tu jest sam twórca gry? Powinien on mieć świadomość, że opracowując tak krótką produkcję, część użytkowników zechce ją zwrócić po skończeniu i odzyskać pieniądze. Nikt tego nie broni, ponieważ takie są zasady, które Reshetnikov powinien znać, wypuszczając coś na Steam. Zresztą podobne zasady mają także inne sklepy. Powinien on więc zająć się tworzeniem dłuższych gier.
Zobacz także:
Pokaż / Dodaj komentarze do: Polityka zwrotów Steam zmusiła twórcę gier do zawieszenia działalności