PlayStation 5 Pro ma zapewniać większą wydajność w wybranych grach, ale jak wynika z analizy Digital Foundry nie do końca tak jest. Procesor nowego modelu konsoli Sony może negatywnie wpływać na gry.
CPU w PS5 Pro może ograniczać gry
Sony deklaruje, że PlayStation 5 Pro jest wydajniejsze, aczkolwiek analiza Digital Foundry wykazała, iż zastosowany w urządzeniu procesor może być hamulcowym i ograniczać gry. Ekipa przyjrzała się konsoli i temu, jak wpływa on na wydajność zarówno gier bez aktualizacji, jak i produkcji, które je dostały. W Cyberpunk 2077 pozbawionym patcha odnotowano niewielki skok wydajności na poziomie 10% względem bazowego PS5, chociaż nadal nie ma mowy o utrzymaniu 60 klatek na sekundę.
Według Digital Foundry procesor w PS5 Pro może negatywnie wpływać na działanie gier.
Sytuacja nie różni się zbytnio w przypadku gier Enhanced, czyli specjalnie dostosowanych pod PlayStation 5 Pro. Baldur's Gate 3 dalej ma problemy z płynnym działaniem w jednym z miast, które odwiedzamy.
Konkluzja DF jest taka, że to CPU PS5 Pro do pewnego stopnia "hamuje" pewne ulepszenia w grach. Digital Foundry sprawdziło ponadto funkcję usprawniającą gry, które pierwotnie trafiły na PS4.
Ta funkcja to filtr skalowania po przetwarzaniu, prawdopodobnie wykorzystujący uczenie maszynowe, który podobno dotyczy tylko gier renderowanych do rozdzielczości 1080p.
Z grami, które pierwotnie wydano na PlayStation 4 lepiej nie jest
Niestety rozwiązanie to w żaden sposób nie poprawia wygładzania krawędzi, więc tytuły, które miały kłopot z antyaliasingiem, nadal go mają.
Ponadto wydaje się, że opcja negatywnie wpływa na wydajność w niektórych tytułach i powoduje błędy wizualne w innych.
Można więc wywnioskować, że PS5 Pro oferuje skromny wzrost wydajności względem bazowego modelu oscylujący na poziomie 10%, co jest głównym ograniczeniem urządzenia i może wpłynąć na gry, które lubią obciążać procesor.
Pokaż / Dodaj komentarze do: Procesor w PlayStation 5 Pro uniemożliwia osiągnięcie pełnej wydajności. Tak twierdzi DF