Samoistnie pękają szkła aparatów w Samsungach Galaxy S20. Producent zna problem, ale odmawia napraw

Samoistnie pękają szkła aparatów w Samsungach Galaxy S20. Producent zna problem, ale odmawia napraw

Samsung będzie musiał zmierzyć się ze zdenerwowanymi klientami, którzy złożyli przeciw koreańskiemu producentowi pozew zbiorowy, w którym zarzucono, że przy produkcji użył wadliwych lub złej jakości szklanych osłon do modułu aparatu w serii Galaxy S20. W kwietniu ubiegłego roku pojawiły się doniesienia o właścicielach smartfonów Samsung Galaxy S20 Ultra, którzy odkryli, że szkło tylnego aparatu telefonu pękało bez żadnej wyraźniej przyczyny. Wszyscy twierdzili, że nie upuścili urządzenia i że szkło samoistnie pękło. Wygląda na to, że problem dotyczył również innych telefonów z serii Galaxy S20. XDA donosi, że kancelaria prawna Hagens Berman wszczyna pozew zbiorowy przeciwko Samsungowi, zarzucając firmie oszustwo, naruszenie warunków gwarancji i naruszenia kilku przepisów dotyczących ochrony konsumentów.

Szkła w aparatach w Samsungach S20 pękają z powodu wzrostu ciśnienia. Producent wie o problemie, jednak odmawia napraw w ramach gwarancji.

"Samsung sprzedaje swój Galaxy S20 jako opcję z najwyższej półki dla konsumentów, z aparatem klasy "profesjonalnej", żądając od 1600 USD za urządzenie, tylko po to, by nagle stracić ważny aspekt funkcjonalności. W czasach dystansu społecznego i coraz częstszego korzystania z dostępu online, konsumenci szczególnie potrzebują niezawodnego urządzenia mobilnego, jednak Samsung odmówił zapewnienia niezawodności, jaką obiecał swoim klientom" - powiedział Steve Berman, pełnomocnik ds. konsumentów w postępowaniu zbiorowym.

Jak informowano w czasie pierwszych incydentów, Samsung sklasyfikował je jako uszkodzenia kosmetyczne, co oznacza, że ​​nie były objęte standardowymi gwarancjami. Każdy, kto chciał naprawić szkło, musiał w USA wydać 400 USD, albo 100 USD, jeśli zarejestrował się w planie Premium Care firmy Samsung. Nie jest jasne, jak powszechny jest ten problem, ale pozew twierdzi, że istnieją "setki raportów online". Ambasador Samsung Care przyznał, że problem faktycznie istnieje, twierdząc, że wynika on z "wzrostu ciśnienia pod szkłem, a nie uderzenia nim o coś przez klientów". Firma nadal jednak pobiera opłaty za naprawy.

Pokaż / Dodaj komentarze do: Samoistnie pękają szkła aparatów w Samsungach Galaxy S20. Producent zna problem, ale odmawia napraw

 0