Samsung właśnie pochwalił się swoimi najnowszymi wynikami finansowymi za trzeci kwartał tego roku, który okazał się rekordowy dla firmy, gdyż ta uzyskała zarówno najwyższe przychody, jak i dochody w swojej historii (głównie dzięki działom produkcji chipów i urządzeń mobilnych). Przy okazji koreański gigant ujawnił ciekawe plany na przyszłość związane z gamingiem.
Samsung nie chce korzystać z platform konkurentów i pozostawiać segmentu streamingu gier w rękach takich rywali, jak Google, Microsoft czy NVIDIA. Jak bowiem donosi portal IGN, podczas prezentacji na konferencji dla deweloperów Samsung zwiastował plany związane z „Platformą gier w chmurze” na telewizory. Szczegóły były skąpe, ale pozwoliłoby to właścicielom telewizorów Samsung grać w gry bez „high-endowego sprzętu” typu komputer czy konsola. Co warto podkreślić, mowa tu o możliwości ogrywania tytułów w jakości konsolowej lub PC, a nie gier mobilnych.
Samsung nie chce korzystać z platform konkurentów i pozostawiać segmentu streamingu gier w rękach takich rywali, jak Google, Microsoft czy NVIDIA.
Co warto podkreślić, Samsung próbował już swoich sił z graniem w chmurze, nawiązując współpracę z Gaikai w 2012 roku, chociaż nie trwało to długo, ponieważ Gaikai został wykupiony przez Sony i przeszedł do pracy nad PlayStation Now. Trzeba jednak pamiętać, że były to zupełnie inne czasy i inne okoliczności — połączenia internetowe są obecnie znacznie szybsze, a zdecydowanie więcej osób ma też świadomość możliwości grania w chmurze, co blisko 10 lat temu wydawało się jeszcze abstrakcją. Potencjalna publiczność Samsunga jest znacznie szersza, nawet jeśli producent skupi się głównie na telewizorach.
Z drugiej strony, w 2021 r. Samsung zmierzy się z większą konkurencją i to ze strony wielkich rywali technologicznych – Google oferuję swoją usługę Stadia, Amazon pracuje nad Luną, a więcej firm zajmujących się grami, takich jak Microsoft i NVIDIA, również ma swoje własne oferty. Zasadniczo jednak celem jest uzyskanie usług przesyłania strumieniowego gier na jak największej liczbie platform, oferując takie same wrażenia z gry na telefonach i telewizorach. W sekcji pytań i odpowiedzi na swojej stronie internetowej Samsung twierdzi, że jego celem w zakresie usługi gier w chmurze jest umożliwienie „użytkownikom grania w najnowsze gry na telewizorach Smart TV wyposażonych w platformę Tizen”. Koreańczycy, jako największy producent telewizorów na świecie, niewątpliwie mają bardzo dużą bazę potencjalnych odbiorców platformy streamingowej. Zobaczymy więc, jak to wykorzystają.
Zobacz także:
- Apple M1 Max pokonuje GeForce'a RTX 3080 w teście Adobe Premiere
- Tensor - własny procesor Google dla Pixel 6 jest wolniejszy niż trzyletni Apple A12 Bionic
- Górnicy wykupują karty NVIDIA RTX A2000 przed premierą. Rewelacyjne osiągi w kopaniu Ethereum
Pokaż / Dodaj komentarze do: Samsung rzuca rękawicę gigantom. Firma tworzy własną platformę do grania w chmurze na smart TV