Przełomowa technologia DirectStorage miała początkowo trafić na Windows 10, ale w trakcie zapowiedzi Windowsa 11 dowiedzieliśmy się, że otrzyma ona wsparcie jedynie na najnowszym OS giganta z Redmond, który zadebiutuje jesienią. Ostatecznie Microsoft dokonał zwrotu o 360 stopni w tej sprawie.
DirectStorage miało być jedną z kilku ekskluzywnych funkcji przeznaczonych dla systemu Windows 11. Jak się okazuje, Microsoft jednak zmienił zdanie i zgodnie z pierwotnymi zapowiedziami technologii ta trafi również do użytkowników Windows 10. W tym przypadku może nie być jednak tak wydajna jak w ramach implementacji Windows 11, ale przynajmniej Microsoft nie pozostawi na lodzie istniejącej bazy użytkowników, która nie zdecyduje się na darmowy upgrade do nowego OS. Hassan Uraizee, menedżer programu w Microsoft, powiedział, że firma dokłada wszelkich starań, aby po wprowadzeniu nowego interfejsu API programiści mogli dotrzeć z nim do jak największej liczby graczy. W związku z tym gry zbudowane w celu wykorzystania DirectStorage i narzędzia deweloperskie będą również kompatybilne z systemem Windows 10 w wersji 1901 i nowszym, podobnie jak w przypadku narzędzi DirectX 12 Agility.
DirectStorage miało być jedną z kilku ekskluzywnych funkcji przeznaczonych dla systemu Windows 11. Jak się okazuje, Microsoft jednak zmienił zdanie.
Jedna zauważalna różnica między implementacją w systemie Windows 10 i Windows 11 ma związek ze stosem pamięci. W systemie Windows 11 DirectStorage będzie miał dostęp do zaktualizowanego stosu pamięci masowej systemu operacyjnego, aby odblokować pełny potencjał technologii, ale w systemie Windows 10 będzie musiał skorzystać ze starszego stosu pamięci masowej systemu operacyjnego.
DirectStorage na PC będzie kompatybilne z dyskami SSD PCIe 3.0 NVMe
API DirectStorage zostało pierwotnie stworzone dla konsol nowej generacji, czyli Xbox Series X/S. Na komputerach PC technologia ta pomoże zmaksymalizować wydajność lokalnej pamięci masowej poprzez wdrożenie wydajniejszego połączenia między dyskami SSD NVMe a GPU, umożliwiając procesorowi graficznemu bezpośredni dostęp do urządzenia pamięci NVMe. To pozwolić ma na przyspieszenie przez GPU dekompresji zasobów (assetów) gier. W efekcie zmniejszone zostają opóźnienia na poziomie podsystemu pamięci masowej i odciążenia procesora. Przy okazji potwierdzono, że wszystkie karty graficzne obsługujące API DirectX 12 są kompatybilne z tą DirectStorage. Firma jednak zaleca układy GPU DirectX 12 Ultimate „w celu uzyskania najlepszych wrażeń”.
Zobacz także:
- Zapłacił 30 mln USD za lot w kosmos z Bezosem. Nie poleci, bo nie pasuje mu termin
- Facebook w panice. Użytkownicy iPhone'ów nie dają się śledzić
- Gracze mogą zacierać ręce. Ceny grafik mają wkrótce wrócić do normalności
Pokaż / Dodaj komentarze do: Technologia DirectStorage jednak trafi na Windows 10, choć Windows 11 wciąż będzie lepszą opcją