Technologia DirectStorage jednak trafi na Windows 10, choć Windows 11 wciąż będzie lepszą opcją

Technologia DirectStorage jednak trafi na Windows 10, choć Windows 11 wciąż będzie lepszą opcją

Przełomowa technologia DirectStorage miała początkowo trafić na Windows 10, ale w trakcie zapowiedzi Windowsa 11 dowiedzieliśmy się, że otrzyma ona wsparcie jedynie na najnowszym OS giganta z Redmond, który zadebiutuje jesienią. Ostatecznie Microsoft dokonał zwrotu o 360 stopni w tej sprawie.

DirectStorage miało być jedną z kilku ekskluzywnych funkcji przeznaczonych dla systemu Windows 11. Jak się okazuje, Microsoft jednak zmienił zdanie i zgodnie z pierwotnymi zapowiedziami technologii ta trafi również do użytkowników Windows 10. W tym przypadku może nie być jednak tak wydajna jak w ramach implementacji Windows 11, ale przynajmniej Microsoft nie pozostawi na lodzie istniejącej bazy użytkowników, która nie zdecyduje się na darmowy upgrade do nowego OS. Hassan Uraizee, menedżer programu w Microsoft, powiedział, że firma dokłada wszelkich starań, aby po wprowadzeniu nowego interfejsu API programiści mogli dotrzeć z nim do jak największej liczby graczy. W związku z tym gry zbudowane w celu wykorzystania DirectStorage i narzędzia deweloperskie będą również kompatybilne z systemem Windows 10 w wersji 1901 i nowszym, podobnie jak w przypadku narzędzi DirectX 12 Agility.

DirectStorage miało być jedną z kilku ekskluzywnych funkcji przeznaczonych dla systemu Windows 11. Jak się okazuje, Microsoft jednak zmienił zdanie.

Jedna zauważalna różnica między implementacją w systemie Windows 10 i Windows 11 ma związek ze stosem pamięci. W systemie Windows 11 DirectStorage będzie miał dostęp do zaktualizowanego stosu pamięci masowej systemu operacyjnego, aby odblokować pełny potencjał technologii, ale w systemie Windows 10 będzie musiał skorzystać ze starszego stosu pamięci masowej systemu operacyjnego.

Microsoft podczas wydarzenia Game Stack Live2021 potwierdził, że jego nadchodzące API DirectStorage na PC będzie kompatybilne z dyskami SSD PCIe 3.0 NVMe.

DirectStorage na PC będzie kompatybilne z dyskami SSD PCIe 3.0 NVMe

API DirectStorage zostało pierwotnie stworzone dla konsol nowej generacji, czyli Xbox Series X/S. Na komputerach PC technologia ta pomoże zmaksymalizować wydajność lokalnej pamięci masowej poprzez wdrożenie wydajniejszego połączenia między dyskami SSD NVMe a GPU, umożliwiając procesorowi graficznemu bezpośredni dostęp do urządzenia pamięci NVMe. To pozwolić ma na przyspieszenie przez GPU dekompresji zasobów (assetów) gier. W efekcie zmniejszone zostają opóźnienia na poziomie podsystemu pamięci masowej i odciążenia procesora. Przy okazji potwierdzono, że wszystkie karty graficzne obsługujące API DirectX 12 są kompatybilne z tą DirectStorage. Firma jednak zaleca układy GPU DirectX 12 Ultimate „w celu uzyskania najlepszych wrażeń”. 

Zobacz także:

Pokaż / Dodaj komentarze do: Technologia DirectStorage jednak trafi na Windows 10, choć Windows 11 wciąż będzie lepszą opcją

 0