Twitter musi zapłacić 150 mln USD za wykorzystywanie funkcji bezpieczeństwa do reklam

Twitter musi zapłacić 150 mln USD za wykorzystywanie funkcji bezpieczeństwa do reklam

Twitter zapłacił FTC karę w wysokości 150 milionów dolarów za „nieuczciwe” wykorzystanie danych użytkownika do ukierunkowanych reklam. Kara wynika z przyznania się firmy w 2019 r., że przez lata wykorzystywała numery telefonów i adresy e-mail użytkowników Twittera podane do uwierzytelniania dwuskładnikowego, aby wyświetlać targetowane reklamy.

Firma stwierdziła wówczas, że wykorzystanie numerów telefonów w reklamach było „błędem” i nie było pewności, ilu użytkowników to dotyczyło. W oświadczeniu przewodnicząca FTC, Lina Khan, powiedziała, że ​​praktyka ta, która utrzymywała się w latach 2014-2019, dotknęła ponad 140 milionów użytkowników. Było to również naruszeniem wcześniejszej umowy zawartej przez Twittera z FTC, sięgającej 2011 roku, która „zabroniła firmie fałszywego przedstawiania jej praktyk dotyczących prywatności i bezpieczeństwa". W oświadczeniu dyrektor ds. prywatności na Twitterze, Damien Kieran, powiedział, że firma „współpracuje z FTC na każdym kroku”.

Twitter zapłacił FTC karę w wysokości 150 milionów dolarów za „nieuczciwe” wykorzystanie danych użytkownika do ukierunkowanych reklam.

„Ten problem został rozwiązany 17 września 2019 r., a dziś chcemy powtórzyć, że nadal będziemy robić wszystko, aby chronić prywatność i bezpieczeństwo osób korzystających z Twittera” – napisał Kieran. „Dochodząc do tej ugody, zapłaciliśmy karę w wysokości 150 mln USD i uzgodniliśmy z agencją aktualizacje operacyjne i ulepszenia programu, aby zapewnić bezpieczeństwo danych osobowych ludzi i ochronę ich prywatności”.

Oprócz grzywny decyzja FTC przewiduje, że Twitter powiadomi wszystkich użytkowników, których numer telefonu i adresy e-mail zostały pierwotnie zebrane w celu „zabezpieczenia konta”, gdyż były również wykorzystywane do reklam. Wymaga również od Twittera udostępnienia uwierzytelniania dwuskładnikowego za pomocą metod innych niż numery telefonów, co firma wdrożyła w 2019 r. Twitter stworzy również nowy „kompleksowy program ochrony prywatności i bezpieczeństwa informacji”, aby przeglądać nowe produkty pod kątem potencjalnych zagrożeń prywatności i bezpieczeństwa.

Zobacz także:

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: Twitter musi zapłacić 150 mln USD za wykorzystywanie funkcji bezpieczeństwa do reklam

 0