Unia Europejska zabroni gigantom wykorzystywania wrażliwych danych do kierunkowania reklam

Unia Europejska zabroni gigantom wykorzystywania wrażliwych danych do kierunkowania reklam

Przed weekendem Parlament Europejski zatwierdził wstępny projektu ustawy, która ma na celu ograniczenie inwazyjnych praktyk reklamowych Big Tech. Parlament przyjął projekt 530 głosami, przy 78 głosach przeciw. Od głosu wstrzymało się 80 parlamentarzystów.

Ustawa o usługach cyfrowych, która została po raz pierwszy wprowadzona w 2020 r., uniemożliwi platformom, takim jak Google, Amazon i Facebook, wykorzystywanie poufnych informacji, takich jak orientacja seksualna, rasa i religia, do celów ukierunkowanych reklam. Prawo będzie wymagało wprowadzenia usług dających użytkownikom możliwość łatwego zrezygnowania ze śledzenia i wywierania nacisku na platformy, aby usuwały nielegalne treści i produkty online, w tym mowę nienawiści lub podrabiane towary.

Nowe przepisy zakładają uniemożliwienie Facebookowi, Google i innym wykorzystywania takich informacji jak religia, płeć i inne do wysyłania reklam ukierunkowanych. Parlament nie zdecydował się jednak na całkowity zakaz reklamy targetowanej.

Wynik głosowania jeszcze bardziej zaostrza środki przyjęte w zeszłym miesiącu przez Komisję Europejską. Poprzednie zapisy obejmowały zakaz kierowania reklam do nieletnich i stosowania praktyk wymuszających wyrażenie zgody na śledzenie w internecie. Pozwala również ludziom dochodzić odszkodowania, jeśli platformy nadal promują treści, o których wiedzą, że szkodzą ludziom. Parlament zagłosował jednakże przeciwko całkowitemu zakazowi reklam ukierunkowanych, inaczej niż demokraci w USA, którzy szykują projekt ustawy blokujący reklamy targetowane.

„Zdecydowaną większością Parlament Europejski przyjął ustawę o usługach cyfrowych”, napisał na Twitterze holenderski polityk i członek Parlamentu Paul Tang. „Wielka wygrana, przy wsparciu od lewej do prawej”Przepisy mogą wejść w życie już w 2023 r. jako część ustawy o usługach cyfrowych, które zostały zaproponowane Komisję Europejską w 2020 r. w celu uregulowania treści online poprzez wymóg usuwania nielegalnych postów i udostępniania analitykom informacji o algorytmach.

 

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: Unia Europejska zabroni gigantom wykorzystywania wrażliwych danych do kierunkowania reklam

 0
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł