Użytkownicy iPhone'ów narażeni na oszustwa bardziej niż posiadacze smartfonów z Androidem

Użytkownicy iPhone'ów narażeni na oszustwa bardziej niż posiadacze smartfonów z Androidem

Wydawać by się mogło, że posiadacze smartfonów z Androidem stanowią łakomy kąsek dla cyberprzestępców, ale jest zgoła inaczej i częściej atakowani są użytkownicy iPhone'ów.

Oszustwa reklamowe z wykorzystaniem sprzętu mobilnego uchodzą za jedne z najlepiej zorganizowanych przestępstw ostatnich czasów. Raport StockApps wskazuje, że iPhone'y odnotowały więcej oszustw związanych z reklamami niż telefony z Androidem w II kwartale 2022 roku – 15,4%. Oszustwa reklamowe na Androida wyniosły 12,3%. Specjalistka StockApps, Edith Reads, powiedziała: "To nie jest zbyt zaskakujące. iPhone'y są na ogół droższe niż smartfony z Androidem. Dlatego przyciągają więcej przestępców, którzy chcą szybko zarobić".

iPhone'y są bardziej narażone na oszustwa reklamowe niż posiadacze urządzeń z Androidem.

iPhone oszustwa

Reads dodała: "Oszuści reklamowi używają wyrafinowanych metod, aby nabierać reklamodawców. Tworzą fałszywy ruch za pomocą botów i używają przejętych urządzeń do generowania fałszywych wyświetleń". Jej zdaniem techniki są bardziej rozpowszechnione na telefonach z systemem iOS, ponieważ sprzęt Apple jest wartościowszy. Wszystkie mobilne systemy operacyjne są narażone na oszustwa reklamowe. Sposoby kradzieży różnią się zależnie od platformy oraz sklepu z aplikacjami.

Jednym z najpopularniejszych oszustw związanych z reklamami na Androida pozostaje tzw. click injection, który służy do wysyłania spamu z fałszywymi informacjami. Oszuści liczą, iż ktoś kliknie odnośnik ku swojej zgubie. Zdaniem StockApps użytkownicy iOS mają wyższą Customer Lifetime Value niż osoby korzystające z Androida, gdyż wydają więcej pieniędzy w aplikacjach. Warto wspomnieć, iż na iOS nie można zainstalować niezweryfikowanego oprogramowania, chyba że użytkownik najpierw wykona dodatkowy krok w postaci jailbreaku sprzętu.

Chociaż iOS przewyższa Androida pod względem oszustw reklamowych, to nie ten system wiedzie prym tylko Linux. W jego przypadku oszustwa reklamowe w II kwartale 2022 roku wyniosły 25,7%, a zaraz za podium znalazł się iPadOS (12,1%).

Zobacz także:

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: Użytkownicy iPhone'ów narażeni na oszustwa bardziej niż posiadacze smartfonów z Androidem

 0