Użytkownicy WD My Book Live żalą się, że ich dane zostały skasowane. WD potwierdza

Użytkownicy WD My Book Live żalą się, że ich dane zostały skasowane. WD potwierdza

Western Digital, producent popularnych zewnętrznych dysków twardych My Disk, zaleca klientom odłączenie urządzeń pamięci masowej My Disk Live od Internetu aż do odwołania, podczas gdy inżynierowie firmy badają niewyjaśnione zagrożenia, które całkowicie kasowały dane z urządzeń na całym świecie. Masowe incydenty związane z wymazywaniem dysku wyszły na jaw w wątku na forum wsparcia Western Digital. Jak dotąd nie ma doniesień o przywróceniu usuniętych danych. „Mam WD My Book live podłączony do mojej domowej sieci LAN i dotychczas działał bez zarzutu przez lata” - napisała osoba rozpoczynająca wątek. „Właśnie odkryłem, że w jakiś sposób wszystkie dane na nim zniknęły, a katalogi, choć zdają się wciąż tam być, to są puste. Wcześniej wolumen 2T był prawie pełny, ale teraz pokazuje pełną pojemność”. Inni użytkownicy My Book Live szybko dołączyli do rozmowy, aby zgłosić, że również doświadczyli utraty danych. „Wszystkie moje dane też zniknęły” — odpowiedział jeden z użytkowników. „Bez tych danych mam totalnie przerąbane” - czytamy. Kilku użytkowników zgłosiło, że utrata danych zbiegła się z przywróceniem ustawień fabrycznych na ich urządzeniach.

Western Digital, producent popularnych zewnętrznych dysków twardych My Disk, zaleca klientom odłączenie urządzeń pamięci masowej My Disk Live od Internetu.

Użytkownicy WD My Book Live żalą się, że ich dany zostały skasowane. WD potwierdza

My Book to popularne urządzenie pamięci masowej dla konsumentów i firm. Podłącza się je do komputerów, zwykle przez USB. Model, którego dotyczy problem, znany jako My Book Live, używa kabla Ethernet do łączenia się z siecią lokalną. Stamtąd użytkownicy mogą zdalnie uzyskiwać dostęp do swoich plików i wprowadzać zmiany w konfiguracji za pośrednictwem chmury Western Digital. Western Digital wycofał My Book Live w 2015 roku. Wątek na forum pomocy technicznej został po raz pierwszy zgłoszony przez Bleeping Computer. Na swojej stronie internetowej Western Digital zaleca klientom odłączenie urządzeń My Book Live, aby zapobiec dalszym atakom, podczas gdy firma prowadzi dochodzenie w sprawie masowego czyszczenia. Producent przekonuje, że prowadzi śledztwo w tej sprawie i jak na razie nic nie wskazuje na to, że doszło do naruszenia zabezpieczeń lub włamania do ich usługi chmury lub systemu. „Ustaliliśmy, że niektóre urządzenia My Book Live zostały zhakowane przez cyberprzestępców. W niektórych przypadkach doprowadziło to do przywrócenia ustawień fabrycznych, które wydają się usuwać wszystkie dane z urządzenia. Urządzenie My Book Live otrzymało ostateczną aktualizację oprogramowania układowego w 2015 roku. Obecnie zalecamy klientom odłączenie urządzeń My Book Live od Internetu w celu ochrony ich danych na urządzeniu”.

Ograniczona ilość informacji dostępnych w tej chwili utrudnia ustalenie, co powoduje masowe kasowanie danych. Czytając między wierszami, oświadczenie Western Digital wydaje się sugerować, że konta klientów zostały indywidualnie naruszone. Zalecenie dotyczące odłączania urządzeń podczas trwania dochodzenia jest uzasadnione, a użytkownicy powinni postępować zgodnie z tą rekomendacją. Redakcja The Verge skontaktowała się z WD, aby poprosić o komentarz i zapytać, czy firma będzie oferować usługi odzyskiwania danych użytkownikom, których to dotyczy, ale nie otrzymała jeszcze odpowiedzi. 

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: Użytkownicy WD My Book Live żalą się, że ich dane zostały skasowane. WD potwierdza

 0