Valve ujawnia szczegóły Steam Deck, w tym procesora AMD Aerith

Valve ujawnia szczegóły Steam Deck, w tym procesora AMD Aerith

Pomimo przesunięcia premiery Stram Deck o kilka tygodni na przyszły rok, Valve nie ustaje w promocji urządzenia, a najnowszy stream firmy dał nam dość szczegóły wgląd w budowę mobilnego komputera.

Dowiedzieliśmy się, że wykorzystany tu SoC AMD Aerith zawiera 4 rdzenie oparte na mikroarchitekturze Zen 2 o częstotliwości taktowania od 2,4 GHz do 3,5 GHz. Valve twierdzi, że jego celem było oferowanie stabilnych zegarów, a nie skupianie się na zegarach szczytowych, których nie można utrzymać przez długi czas. To samo dotyczy zintegrowanego procesora graficznego RDNA 2 z 8 jednostkami obliczeniowymi i zegarami od 1,0 do 1,6 GHz.

Pomimo przesunięcia premiery Stram Deck o kilka tygodni na przyszły rok, Valve nie ustaje w promocji urządzenia, a najnowszy stream firmy dał nam dość szczegóły wgląd w handheld.

Valve ujawnia sprzętowe szczegóły Steam Deck, w tym procesora AMD Aerith

SoC charakteryzuje się zmiennym TDP od 4 W do 15 W. Valve faktycznie naciska, aby producenci gier wprowadzali swoisty limit kl./s dla urządzenia, ponieważ ​​nie wdrożyło żadnego sztucznego ograniczenia mocy, którą może zużywać procesor. Zamiast tego urządzenie powinno oferować tę samą wydajność bez względu na to, czy jest zadokowane, czy wykorzystywane w trybie handhelda przez długi czas. Jednak w niektórych ekstremalnych przypadkach, takich jak używanie urządzenia na zewnątrz latem, urządzenie może wymagać zmniejszenia poboru mocy w celu utrzymania wysokich częstotliwości taktowania GPU. Co więcej, Valve potwierdziło, że Steam Deck będzie miał w przyszłości odgórny ogranicznik klatek, jeśli twórcy gier nie zaimplementują go sami.

Jeśli chodzi o pamięć, Valve zdecydowało się na użycie technologii LPDDR5, ponieważ oferuje ona najlepszą wydajność w tym formacie. Chociaż większość gier działałaby płynnie z 8 GB, a nawet 12 GB pamięci RAM, firma zdecydowała się rozszerzyć pojemność do 16 GB, aby zapewnić, że urządzenie pozostanie przyszłościowe i pozwoli na komfortowe granie także w nadchodzące tytuły, choć to akurat bardzo względne pojęcie. Przy okazji dowiedzieliśmy się, że po premierze Steam Deck otrzyma systemową aktualizację ze wsparciem dla technologii AMD FSR.

Valve ujawnia sprzętowe szczegóły Steam Deck, w tym procesora AMD Aerith

Najtańszy model z 64 GB pamięci eMMC będzie wolniejszy niż modele 512/1024 GB oparte na dysku SSD NVMe. Testy Valve wykazały, że czas ładowania gry w takim przypadku zajmie o 12,5% więcej czasu, podczas gdy system będzie ładował się o 25% wolniej.

Valve potwierdziło, że ​​Steam Deck będzie obsługiwał do dwóch ekranów 4K przy 60 Hz za pośrednictwem zintegrowanego złącza USB 3.2 Gen2/DisplayPort 1.4 DSC. Kabel oferuje do 45 W mocy ładowania, co wystarczy, aby naładować konsolę z pełną prędkością i jednocześnie podtrzymać rozgrywkę. W rzeczywistości gracze mogą podłączać urządzenia peryferyjne, takie jak kamery internetowe o mocy do 7,5 W, co nadal powinno mieścić się w limicie ładowania.

Transmisja na żywo skierowana do twórców gier koncentrowała się również na interfejsie użytkownika, optymalizacjach gier i ogólnych wrażeniach z gry na urządzeniu. Steam Deck został oficjalnie opóźniony o dwa miesiące. Przenośne urządzenie do gier firmy Valve powinno zacząć być dostarczane do pierwszych klientów około lutego 2022 roku.

Zobacz także:

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: Valve ujawnia szczegóły Steam Deck, w tym procesora AMD Aerith

 0