Pomimo przesunięcia premiery Stram Deck o kilka tygodni na przyszły rok, Valve nie ustaje w promocji urządzenia, a najnowszy stream firmy dał nam dość szczegóły wgląd w budowę mobilnego komputera.
Dowiedzieliśmy się, że wykorzystany tu SoC AMD Aerith zawiera 4 rdzenie oparte na mikroarchitekturze Zen 2 o częstotliwości taktowania od 2,4 GHz do 3,5 GHz. Valve twierdzi, że jego celem było oferowanie stabilnych zegarów, a nie skupianie się na zegarach szczytowych, których nie można utrzymać przez długi czas. To samo dotyczy zintegrowanego procesora graficznego RDNA 2 z 8 jednostkami obliczeniowymi i zegarami od 1,0 do 1,6 GHz.
Pomimo przesunięcia premiery Stram Deck o kilka tygodni na przyszły rok, Valve nie ustaje w promocji urządzenia, a najnowszy stream firmy dał nam dość szczegóły wgląd w handheld.
SoC charakteryzuje się zmiennym TDP od 4 W do 15 W. Valve faktycznie naciska, aby producenci gier wprowadzali swoisty limit kl./s dla urządzenia, ponieważ nie wdrożyło żadnego sztucznego ograniczenia mocy, którą może zużywać procesor. Zamiast tego urządzenie powinno oferować tę samą wydajność bez względu na to, czy jest zadokowane, czy wykorzystywane w trybie handhelda przez długi czas. Jednak w niektórych ekstremalnych przypadkach, takich jak używanie urządzenia na zewnątrz latem, urządzenie może wymagać zmniejszenia poboru mocy w celu utrzymania wysokich częstotliwości taktowania GPU. Co więcej, Valve potwierdziło, że Steam Deck będzie miał w przyszłości odgórny ogranicznik klatek, jeśli twórcy gier nie zaimplementują go sami.
Jeśli chodzi o pamięć, Valve zdecydowało się na użycie technologii LPDDR5, ponieważ oferuje ona najlepszą wydajność w tym formacie. Chociaż większość gier działałaby płynnie z 8 GB, a nawet 12 GB pamięci RAM, firma zdecydowała się rozszerzyć pojemność do 16 GB, aby zapewnić, że urządzenie pozostanie przyszłościowe i pozwoli na komfortowe granie także w nadchodzące tytuły, choć to akurat bardzo względne pojęcie. Przy okazji dowiedzieliśmy się, że po premierze Steam Deck otrzyma systemową aktualizację ze wsparciem dla technologii AMD FSR.
Najtańszy model z 64 GB pamięci eMMC będzie wolniejszy niż modele 512/1024 GB oparte na dysku SSD NVMe. Testy Valve wykazały, że czas ładowania gry w takim przypadku zajmie o 12,5% więcej czasu, podczas gdy system będzie ładował się o 25% wolniej.
Valve potwierdziło, że Steam Deck będzie obsługiwał do dwóch ekranów 4K przy 60 Hz za pośrednictwem zintegrowanego złącza USB 3.2 Gen2/DisplayPort 1.4 DSC. Kabel oferuje do 45 W mocy ładowania, co wystarczy, aby naładować konsolę z pełną prędkością i jednocześnie podtrzymać rozgrywkę. W rzeczywistości gracze mogą podłączać urządzenia peryferyjne, takie jak kamery internetowe o mocy do 7,5 W, co nadal powinno mieścić się w limicie ładowania.
Transmisja na żywo skierowana do twórców gier koncentrowała się również na interfejsie użytkownika, optymalizacjach gier i ogólnych wrażeniach z gry na urządzeniu. Steam Deck został oficjalnie opóźniony o dwa miesiące. Przenośne urządzenie do gier firmy Valve powinno zacząć być dostarczane do pierwszych klientów około lutego 2022 roku.
Zobacz także:
- Seagate zapowiedział pierwszy dysk twardy wykorzystujący NVMe
- Moc w ciszy - gamingowy komputer, którego (prawie) nie usłyszysz
- Microsoft chce zmusić użytkowników do korzystania z przeglądarki Edge
Pokaż / Dodaj komentarze do: Valve ujawnia szczegóły Steam Deck, w tym procesora AMD Aerith