Udostępnianie gier na premierę w usługach subskrypcyjnych ma swoje plusy, ale nie każdy je dostrzega. Chociaż Xbox Game Pass niekiedy dodaje gry w momencie ich debiutu, to Sony nie zamierza podążać w tym kierunku.
Shuhei Yoshida, szef PlayStation Indies w wywiadzie dla GamesIndustry.biz przyznał, że Sony nie chce, aby gry premium umieszczano w PS Plus w dniu debiutu, tak jak ma to w zwyczaju robić Microsoft w przypadku Xbox Game Pass. Firma stawia na tradycyjny model dystrybucji, czyli najpierw standardowa sprzedaż produktu a dopiero po miesiącach czy nawet latach wrzucenie go na platformę abonamentową. Podejście to ma pomóc deweloperom wygenerować zysk ze sprzedaży i utrzymać dłuższe zainteresowanie grą. Co ciekawe są wyjątki od tej reguły.
Zdaniem Shuhei Yoshidy z Sony gry nie powinny trafiać do usług abonamentowych w dniu premiery.
Są nimi mniejsze gry, które mogą trafić na tego rodzaju platformę w chwili wydania. W poprzedniej wersji PS Plus niektóre gry były dostępne od razu m.in. Fall Guys czy Rocket League. Yoshida powiedział, że przyczyniło się to do ich sukcesu, ponieważ pomogło zapewnić im dużą liczę odbiorców. "Nowy PS Plus ma różne poziomy i zasadniczo przypomina stary PS Plus, wciąż wydajemy dwie lub trzy nowe gry co miesiąc, a nowy poziom Extra zawiera katalog setek gier, w które mogą grać ludzie" – powiedział Yoshida.
Cóż z drugiej strony za wrzucenie nowej gry do Xbox Game Pass deweloperzy pobierają pieniądze i to w przypadku gier premium pewnie niemałe, więc też jest to dla nich jakiś zarobek. Tradycyjny model dystrybucji pozwala jednak wygenerować pieniądze ze sprzedaży produkcji i potem wyciągnąć dodatkowe środki od Microsoftu czy Sony. Twórcy mogą zyskać nie tylko na współpracy z dwójką gigantów, ale także z Epic Games Store, który co tydzień w czwartek udostępnia gry za darmo. Uważacie politykę Sony dotycząca wydawania gier premium w PS Plus w późniejszym czasie za dobrą?
Zobacz także:
- Wiedźmin 3: Dziki Gon ze wsparciem technologii NVIDIA DLSS 3
- Cyberpunk 2077 wzbudza ogromne zainteresowanie. CD Projekt RED ujawnia oficjalne dane
- Sony szykuje nowe PS5. Firma zdecyduje się na ciekawe rozwiązanie
Pokaż / Dodaj komentarze do: Według Sony gry nie powinny trafiać do usług abonamentowych w chwili debiutu