Właściciel marki Jabra kupuje SteelSeries. Mocne wejście do gamingowego segmentu

Właściciel marki Jabra kupuje SteelSeries. Mocne wejście do gamingowego segmentu

Wykupowanie mniejszych gamingowych marek przez duże firmy technologiczne nie jest niczym nowym i regularnie widujemy takie sytuacji w branży. Do grona firm, które postawiły pójść tą drogą, dołącza właśnie duńskie SteelSeries, które trafi w nowe ręce, a mianowicie GN. 

Właściciel marki Jabra, GN, właśnie zdecydowało się kupić SteelSeries za około 1,24 miliarda dolarów. Ten ruch ma dać GN przewagę w segmencie „wysokiej jakości sprzętu do gier”, zapewniając jednocześnie miejsce na rozwój i osiągnięcie „synergii przychodów”. Oczekuje się, że transakcja zostanie sfinalizowana na początku 2022 roku. Wygląda również na to, że z perspektywy graczy będących fanami sprzętu od SteelSeries niewiele się zmieni.

Właściciel marki Jabra, GN, właśnie zdecydowało się kupić SteelSeries za około 1,24 miliarda dolarów.

Właściciel marki Jabra kupuje SteelSeries. Mocne wejście do gamingowego segmentu

SteelSeries podkreśliło, że utrzyma to samo przywództwo. Według szefa firmy, Ehtishama Rabbaniego, umowa z GN pomoże „przyspieszyć” już i tak zdrowy wzrost. Firma GN wyraźnie wskazała, motywując swoją decyzję o zakupie, że ​​SteelSeries zdobywało udziały w rynku w ciągu ostatnich kilku lat i samo nabywało mniejsze firmy, takie jak KontrolFreek, która specjalizuje się w pomniejszych akcesoriach dla graczy (jak nakładki na gałki padów). 

Zakup może pomóc firmie GN we wspólnym rozwoju gier, zarówno w zestawach słuchawkowych, jak i sprzęcie innym niż audio, takim jak myszy, klawiatury i podkładki pod mysz. Mówiąc najprościej, może to pomóc GN stać się bardziej ogólną marką technologiczną po latach koncentrowania się na działalności jedynie w segmencie audio. 

Warto przy okazji zaznaczyć, że SteelSeries mogło nie mieć większego wyboru, odczuwając dużą presję ze strony rywali. Marki takie jak Astro, Elgato i Roccat sprzedały się już większym firmom, aby zapewnić sobie przetrwanie i szybszy rozwój. Podczas gdy przyszłość SteelSeries prawdopodobnie jawiła się w różowych barwach również bez GN, połączenie zespołu może pomóc rozwijać się w coraz bardziej konkurencyjnym środowisku, w którym rywale często mają duże wsparcie.

Zobacz także:

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: Właściciel marki Jabra kupuje SteelSeries. Mocne wejście do gamingowego segmentu

 0