Microsoft kupuje następnego wydawcę gier, a tym razem wybór padł na Activision Blizzard. Firma może przy okazji pochwalić się rekordowymi wynikami segmentu gamingowego.
Dział Xbox w roku kalendarzowym 2021 osiągnął najwyższy w historii roczny przychód w wysokości 16,28 miliarda dolarów. Jak zauważył analityk Niko Partners Daniel Ahmad, przekroczono poprzednią granicę ustanowioną rok wcześniej o 17,07%. Przychody ze sprzedaży sprzętu wzrosły o 63,3% rok do roku do 3,7 miliarda dolarów, zaś analityk szacuje, że Microsoft sprzedał ponad 12 milionów egzemplarzy Xbox Series X/S. Przychody z usług wzrosły o 8,8% rok do roku do 12,6 mld USD. Wzrost ten był spowodowany większym zainteresowaniem subskrypcją Xbox Game Pass oraz sprzedażą gier własnych, częściowo skompensowanych spadkiem sprzedaży oprogramowania innych firm.
Dział Xbox odnotował rekordowy wynik.
Microsoft's Gaming division (Xbox) reported revenue of $16.28 billion for the 2021 calendar year:
— Daniel Ahmad (@ZhugeEX) January 25, 2022
- Best calendar year on record, beating previous high of 2020
- Total gaming revenue up 17.7% YoY
- Content & Services revenue up 8.8% YoY
- Hardware revenue up 63.3% YoY pic.twitter.com/84MkOsnMkG
Przedsiębiorstwo ogłosiło również, że Game Pass ma ponad 25 milionów subskrybentów. Co ciekawe rezultat jest gorszy od oczekiwań producenta. Według szefa marki Xbox, Phila Spencera, Xbox Series X/S rozchodzą się szybciej niż jakakolwiek poprzednia konsola Microsoftu. W wywiadzie dla New York Times, Spencer stwierdził, że utrzymujące się niedobory Xbox nie były spowodowane produkcją mniejszej liczby konsol. "Kiedy chcesz zdobyć nowego Xboxa lub PlayStation może być to problematyczne. I to nie dlatego, że podaż pozostaje gorsza niż kiedyś. Chodzi o fakt, iż popyt przewyższa podaż" - powiedział Phil Spencer.
Microsoft ogłosił ostatnio przejęcie Activision Blizzard za 68,7 miliarda dolarów w gotówce. Finalizacja transakcji nastąpi do połowy 2023 roku. Jest to ważna sprzedaż dlatego nie brak obaw o monopolizację rynku gamingowego przez Microsoft. David Hope z firmy prawniczej Gamma Law w rozmowie z serewisem IGN (via Eurogamer) tłumaczy, iż przejęcie to tzw. "integracja pionowa", a więc przypadek, w którym producent konsol oraz dystrybutor wykupuje dewelopera gier, więc nikła szansa na to, żeby ktokolwiek zablokował całe przedsięwzięcie.
Zobacz także:
Pokaż / Dodaj komentarze do: Xbox osiągnął rekordowe wyniki. Microsoft ma powód do zadowolenia