Xbox Series S boryka się z problemami z alokacją pamięci. Podobnie jak 8 GB karty graficzne

Xbox Series S boryka się z problemami z alokacją pamięci. Podobnie jak 8 GB karty graficzne

Wygląda na to, że Xbox Series S boryka się z poważnymi problemami z alokacją pamięci w Borderlands 3, przynajmniej według użytkownika Reddita o nazwie u/jokokiller94, który opublikował zrzut ekranu przedstawiający awarię gry z błędem „brak pamięci” na ekranie.

Problem z alokacją pamięci

Problem nie ogranicza się do jednego użytkownika, bo inny redditor, u/bacon_sammer, odpowiedział w wątku, mówiąc, że ma ten sam problem z częstym wysypywaniem się Borderlands 3 na Xbox Series S. Potwierdził, że gra działa dobrze na Xbox Series X, jednak wydaje się, że problem dotyczy tylko słabszego Xboxa.

Niestety, ten typ problemu z alokacją pamięci nie jest rzadkością w przypadku Xboxa Series S.

Deweloperzy się skarżą

Niestety, ten typ problemu z alokacją pamięci nie jest rzadkością w przypadku Xboxa Series S. Według doniesień Digital Foundry i The Verge, mała pojemność pamięci Xbox Series S jest problemem dla programistów, którzy muszą optymalizować swoje gry pod ten sprzęt. Jest to główny czynnik przyczyniający się do niższych ustawień graficznych konsoli i braku efektów ray tracingu w portach na słabszego Xboxa, a także ograniczający i tak już słaby procesor graficzny konsoli (ten oferuje 4 teraflopy, czyli poziom PS4 Pro). Najwyraźniej skargi wśród programistów dotyczące pamięci Serii S stały się tak częste, że Microsoft wypuścił zestaw deweloperski w czerwcu 2022 roku, który pozwolił deweloperom na większą manipulację systemem pamięci Serii S.

Przypominamy, że Xbox Series S to najnowsza podstawowa konsola firmy Microsoft działająca na nowoczesnych architekturach AMD Zen 2 i RDNA 2. Konsola jest wyposażona w procesor graficzny AMD RDNA 2 z 20 jednostkami obliczeniowymi o taktowaniu 1550 MHz, dysk SSD NVMe o pojemności 512 GB i 10 GB pamięci GDDR6 współdzielonej między procesor i kartę graficzną. Co dziwne, przepustowość pamięci jest mieszana, przy czym 8 GB zapewnia przepustowość 224 GB/s, a pozostałe 2 GB działają z niską prędkością 56 GB/s.

10 GB to zbyt mało

10 GB pojemność pamięci jest powodem występowania problemów z alokacją pamięci w Xbox Series S. Współczesne gry komputerowe zazwyczaj zalecają co najmniej 16 GB systemowej pamięci RAM oraz co najmniej 6–8 GB pamięci VRAM do grania w gry przy wysokich ustawieniach. Zunifikowany system pamięci konsoli co prawda zmniejsza wymagania dotyczące pamięci gry w porównaniu z komputerami PC, ale 10 GB to wciąż mało dla współczesnych gier (nie wspominając o niekonwencjonalnej konfiguracji przepustowości, w której tylko 8 GB działa z dużą prędkością).

Na szczęście błędy alokacji pamięci nie wydają się powszechnym problemem i miejmy nadzieję, że twórcy Borderlands 3 naprawią ten problem w przyszłej łatce. Niemniej jednak, nie wróży to dobrze przyszłości tego sprzętu, który szybko może zacząć odstawać od pozostałych urządzeń tej generacji, przez co coraz więcej gier może mieć problemy na tej platformie.  

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: Xbox Series S boryka się z problemami z alokacją pamięci. Podobnie jak 8 GB karty graficzne

 0