Xiaomi przedstawia elektryka, który ma rywalizować z Teslą i Porsche. Firma chce wstrząśnąć branżą

Xiaomi przedstawia elektryka, który ma rywalizować z Teslą i Porsche. Firma chce wstrząśnąć branżą

Podczas uroczystej imprezy inauguracyjnej w Pekinie, chiński gigant smartfonów Xiaomi oficjalnie wprowadził swój pierwszy samochód elektryczny, jednocześnie wyrażając ambitne cele dorównania Tesli i Porsche, aspirując do pozycji czołowego producenta samochodów w ciągu najbliższych dwóch dekad.

Model SU7, o którym wcześniej wspominaliśmy, symbolizuje odważne posunięcie chińskiego giganta elektroniki w nowe dziedziny biznesowe. Lei Jun, współzałożyciel Xiaomi i miliarder, stawia sobie ambitne cele, obiecując, że Xiaomi stanie się globalnym liderem w branży motoryzacyjnej w ciągu 15-20 lat. Planuje on również stworzenie "samochodu marzeń", zdolnego konkurować z renomowanymi markami, takimi jak Tesla i Porsche. Lei Jun ogłosił, że zainwestuje 10 miliardów dolarów, aby wstrząsnąć branżą motoryzacyjną, podobnie jak to miało miejsce w przypadku smartfonów przed dekadą.

Xiaomi ma ambitne plany dotyczące branży EV.

Podczas publicznej dyskusji w Pekinie, Lei podzielił się z publicznością nowymi informacjami na temat SU7, chociaż nie ujawnił dokładnej daty premiery ani ceny. Opowiedział o zaletach nowego modelu, skupiając się na zasięgu i mocy. Lei zapowiedział, że SU7 prześcignie pojazdy elektryczne klasy premium Tesli i Porsche dzięki zaawansowanemu silnikowi, autonomicznemu prowadzeniu i systemom zarządzania akumulatorem.

Na początku tego tygodnia Lei wypowiedział się na firmowym koncie Weibo, sugerując, że według "Forbesa" SU7 może być "nieco droższy". Lei podkreślił możliwość konkurowania SU7 z modelem Porsche Taycan Turbo, nawet sugerując podobieństwo wyglądu, a także zapewniając, że pojazd będzie wyposażony w inteligentne funkcje prowadzenia podobne do tych, które można znaleźć w Modelu S Tesli.

Nowy model, SU7 (skrót od Speed ​​Ultra), będzie oparty na oprogramowaniu i elektronice od Xiaomi, z baterią 101 kWh zawierającą ogniwa CATL, co pozwoli na osiągnięcie maksymalnego zasięgu 800 km. Samochód będzie dostępny w wariantach z jednym lub dwoma silnikami, a w najwyższej konfiguracji AWD o mocy 475 kW, co umożliwi przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 2,78 sekundy i osiągnięcie prędkości maksymalnej 265 km/h. Akumulatory do SU7 będą dostarczane przez chińską firmę BYD, jednego z największych producentów pojazdów elektrycznych na świecie, oraz przez firmę CATL.

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: Xiaomi przedstawia elektryka, który ma rywalizować z Teslą i Porsche. Firma chce wstrząśnąć branżą

 0