YouTube zamierza odciąć od zarobku autorów, którzy negują zmiany klimatu

YouTube zamierza odciąć od zarobku autorów, którzy negują zmiany klimatu

YouTube zapowiedział, że będzie demonetyzował treści, które zaprzeczają zmianom klimatu. Zasada ta ma zastosowanie zarówno do twórców materiałów publikowanych na platformie Google, jak i reklamodawców oraz wydawców.

YouTube w komunikacie przyznało, że zastosuje demonetyzację w przypadku filmów "sprzecznych z ugruntowanym konsensusem naukowym w sprawie istnienia i przyczyn zmian klimatu". Google zamierza egzekwować punkt regulaminu korzystając z dostępnych algorytmów, a także zespołu moderatorów. Nowe obostrzenia wejdą w życie w przyszłym miesiącu. Jednocześnie firma zaznacza, że reklamy zostaną zablokowane w tych materiałach, które ewidentnie bagatelizują rosnące kłopoty klimatyczne, odrzucają fakt powiązania człowieka z globalnym ociepleniem czy szerzą celową dezinformację. Działaniem tym YouTube chce pomóc społeczności w dostarczaniu więcej jego zdaniem sprawdzonych treści o całym zjawisku. Platforma twierdzi ponadto, iż reklamodawcy nie chcą być powiązani z niesprawdzonymi informacjami.

YouTube będzie blokował reklamy w materiałach kwestionujących zmiany klimatu.

YouTube zamierza odciąć od zarobku autorów, którzy negują zmiany klimatu

W poście na blogu stwierdzono, że również twórcy oraz wydawcy nie chcą, by treści negujące zmiany klimatyczne posiadały reklamy generujące zarobek. Chociaż z drugiej strony na YouTube przecież nie brakuje filmów niemających nic wspólnego z rzeczywistością. Nie ulega wątpliwości, że wszystkie serwisy społecznościowe powinny stworzyć skuteczny mechanizm walki z dezinformacją, która dotyczy wielu sfer naszego życia. Jednym ze sposobów w przypadku YouTube jest pozbawienie autorów treści wpływów z reklam, co dla niektórych może być odczuwalne. Tymczasem YouTube podjął jeszcze inną decyzję rezygnując ze swoich budzących różne emocje podsumowań.

Chodzi o YouTube Rewind, który powstał w 2010 roku i skupiał się na najważniejszych wydarzeniach w danym roku. Seria przez lata cieszyła się popularnością jednak wszystko uległo zmianie trzy lata temu za sprawą zmiany formatu i oddania Rewind w ręce autorów co było niezbyt dobrym pomysłem. Powstał wówczas film, który szybko stał się najbardziej nielubianym materiałem opublikowanym na platformie z ponad 19 milionami łapkami w dół. Wprawdzie format zmieniono w 2019 roku, lecz nie przyniosło to pożądanej poprawy.

Zobacz także:

Pokaż / Dodaj komentarze do: YouTube zamierza odciąć od zarobku autorów, którzy negują zmiany klimatu

 0