Pamiętacie imponujący prototyp zwijanego telewizora OLED prezentowany dwa lata temu na targach przez LG? Koreański producent potrzebował dużo czasu, by przekuć ten koncept w realny produkt, ale w końcu udała mu się ta sztuka, ponieważ właśnie wprowadził go do sprzedaży. 65-calowy zwijany model LG Signature OLED R sprzedawany jest już w siedmiu sklepach LG w Korei Południowej, a jego cena to bagatela 100 mln wonów, co w przeliczeniu na naszą walutę daje 340 200 zł. Cena zwala więc z nóg, ale mówimy o produkcie klasy premium skierowanym do bardzo wąskiego grona, najbogatszych odbiorców, którzy lubią tego typu nowinki technologiczne. Producent promuje ten sprzęt jako “najbardziej innowacyjne dokonanie w technologii telewizorów od dekad”. Tu polemizować można, czy przypadkiem tytuł ten nie należy się innemu dokonaniu LG, czyli transparentnego telewizorowi.
Zwijany telewizor LG SIGNATURE OLED R zapewniać ma niezrównaną jakość obrazu i dźwięku, a także gwarantuje użytkownikom pełną swobodę aranżacji salonu.
Nie da się jednak ukryć, że możliwość schowania telewizora w jego podstawie robi duże wrażenie. Jedną z głównych zalet TV ze zwijanym ekranem jest oczywiście jego konstrukcja, która uwalnia nas od konieczności ustawiania telewizora na tle ściany i pozwala na swobodne jego rozmieszczenie, bez konieczności rezerwowania jednego miejsca na jego ustawienie (daje to naprawdę dużo swobody). Co więcej, Signature OLED R może zmieniać swój wygląd odpowiednio do jednego z trzech trybów: Full View z całkowicie rozwiniętym ekranem, Line View z częściowo rozwiniętym ekranem oraz Zero View ze zwiniętym ekranem. O ile właściwości tego pierwszego nie trzeba tłumaczyć, ponieważ jest on najbardziej klasyczny, tak Line View umożliwia wykonywanie czynności, które nie wymagają całej powierzchni wyświetlacza. W trybie tym są dostępne różne funkcje, takie jak Clock (zegar), Frame (ramka ze zdjęciami), Mood (budowanie nastroju), odtwarzacz muzyczny czy panel sterowania Home Dashboard. Z kolei w Zero View, gdy ekran jest schowany, użytkownicy możemy korzystać z 4.2-kanałowych głośników o mocy 100 W i systemu Dolby Atmos, odtwarzając muzykę lub inne formaty audio.
Już na pierwszy rzut oka widać, że Signature OLED R to produkt klasy premium. Wystarczy spojrzeć na obudowę ze szczotkowanego aluminium czy maskownicę głośników z wysokogatunkowej tkaniny wyprodukowanej przez duńską firmę Kvadrat. Poza tym, telewizor napędza procesor wideo α (Alpha) 9 drugiej generacji, zastosowany tu wyświetlacz osiąga jasność 800 nitów i zapewnia wsparcie dla 120 kl./s (HDMI 2.1), a 4.2-kanałowe głośniki z Dolby Atmos oferują moc na poziomie 100 W. Nie zabrakło także wsparcia dla Amazon Alexa, Apple AirPlay 2 i Google Assistant. Warto na koniec dodać, że proces zwijania ekranu zajmuje tylko 10 sekund, a LG przetestowało mechanizm na 50 tysięcy cykli, co oznacza, że nie musimy obawiać się o jego wytrzymałość. Jeśli więc macie wolne 340 tysięcy złotych i szukacie nowego TV do salonu, to wiecie już co wybrać.
Pokaż / Dodaj komentarze do: Zwijany telewizor OLED od LG może być Wasz za ponad 340 tys. zł