Integracja PC z Windowsem 10 a Xbox One to także wymienność akcesoriów. Na komputerze użyjemy każdej wersji oficjalnego pada do Xbox One a'la plug & play, w tym także wysokiej klasy kontolera Elite, pozwalającego na wymianę każdego indywidualnego komponentu. Każde z urządzeń zadziała od razu, po automatycznym pobraniu sterowników z momentem podłączenia poprzez kabel USB do komputera. Natomiast w przypadku bezprzewodowego użytku, potrzebny będzie adapter, dostępny za około 90 złotych. Ponadto, do PC można podłączyć także najnowszą wersję sensora ruchu / kamery Kinect 2.0, pod warunkiem posiadania adaptera. Niestety jest on horrendalnie drogi - 199 zł w oficjalnym sklepie Microsoftu. Sama kamera oferuje rejestrowanie obrazu w 1080p i naprawdę dobrą jakość, a dodatkową zaletą jest niezwykle szeroki kąt widzenia soczewki.
Z kolei - w drugą stronę - w przyszłości Microsoft rozważa pełną integrację myszki i klawiatury na Xbox One, w tym także do gier, co na pewno umiliłoby życie w nadchodzącej strategii Halo Wars 2. Inżynierowie Microsoftu jednak zdają sobie sprawę z konieczności odseparowania użytkowników klawiatur i myszek od kontrolera przy rozgrywce sieciowej. Na ten moment obsługiwane są wyłącznie klawiatury USB (z touchpada nie skorzystamy), a funkcjonalność ograniczona jest wyłącznie do nawigacji po menu oraz pisania tekstu przy surfowaniu po sieci bądź komponowaniu wiadomości prywatnych, czy wpisów na kanale aktywności.
Pokaż / Dodaj komentarze do: Ekosystem Microsoftu - Xbox i Windows 10