Ekosystem Microsoftu - Xbox i Windows 10

Ekosystem Microsoftu - Xbox i Windows 10

2 sierpnia na komputery osobiste z Windows 10 ukazuje się Anniversary Update - wielka aktualizacja najnowszego systemu operacyjnego Microsoftu, także obejmująca wszystkie pozostałe urządzenia z tym OSem. Xbox One otrzyma owe uaktualnienie w późniejszym czasie, aczkolwiek przed 13 września, kiedy to rusza inicjatywa Xbox Play Anywhere. W rezultacie, ujednolicą się cyfrowy sklep Store na PC i komórkach wraz ze swoim xboksowym odpowiednikiem. Dzięki temu zwiększy się przejrzystość naszych zakupów.

Ponadto Microsoft opracował standard Universal Windows Platform, czyli środowisko skalowalnych aplikacji, które - jak nazwa wskazuje - są uniwersalne w środowisku Windows 10. W praktyce oznacza to konieczność stworzenia jednej wersji, która automatycznie zmienia swoje właściwości stosownie do sprzętu, który ją uruchamia.  Developerom będzie to na rękę - z grubsza będą musieli przygotować jedną wersję aplikacji dla wszystkich urządzeń i jedynie minimalnie ją zmodyfikować by ta mogła zagościć na Xbox One. Zapewni to bogatszą bibliotekę oprogramowania i załata potencjalne luki w funkcjonalności Xbox One. Dzięki temu np. przy xboksowej premierze uniwersalnej wersji VLC Media Player, wreszcie będzie można odtwarzać filmy na Xboksie z napisami, co poprzednio nie było możliwe. Pozostaje jednak mieć nadzieję, że aplikacje będą jednak rozsądnie selekcjonowane, a nie nastąpi zalew niechcianego oprogramowania, tylko dlatego, że łatwo je konwertować.

Microsoft ponadto oferuje każdemu developerowi tzw. devkit mode za darmo, chociaż by skorzystać z pełni jego możliwości należy uiścić opłatę 19 dolarów amerykańskich za stworzenie konta typu Dev Center. Tryb developerski można aktywować na każdej konsoli Xbox One. Developerzy mają obecnie dostęp do 448 MB RAMu Xboksa One, a po Anniversary Update  limit ten wzrośnie do 1 GB RAMu - nie jest to idealne rozwiązanie dla twórców większych gier niezależnych (ci mogą dołączyć do programu ID@Xbox i otrzymać do dwóch darmowych devkitów z dostępem do całych zasobów konsoli), ale być może bardzo korzystne dla twórców aplikacji w Universal Windows Platform oraz pomniejszych gierek, tworzonych także pod telefony komórkowe. W trosce o jakość aplikacji, muszą one przechodzić przez proces certyfikacyjny Microsoftu, który trwa do dwóch tygodni, zanim dana apka może pojawić się w sklepiku.

Aby skorzystać z tej opcji należy:

  • Być członkiem Windows Insider Program
  • Posiadać Windows 10 na PC
  • Zainstalować najnowszą wersję Visual Studio 2015
  • Posiadać co najmniej 30 GB wolnej przestrzeni na dysku konsoli
Obserwuj nas w Google News

Tagi

Gaming

Pokaż / Dodaj komentarze do: Ekosystem Microsoftu - Xbox i Windows 10

 0