Omówienie ostatnich zmian w testach kart graficznych - aktualizacje gier, sterowników (i nie tylko)

Omówienie ostatnich zmian w testach kart graficznych - aktualizacje gier, sterowników (i nie tylko)

Zmiany w testach GPU: pozostałe optymalizacje w sterownikach

Wracając z kolei do tematu sterowników, w przypadku kart Radeon testy zostały wykonane powtórnie w jeszcze trzech grach, w związku ze wzrostami zaserwowanymi przez wersję 21.8.1. Mowa o następujących tytułach - Call of Duty: Black Ops Cold War, Death Stranding oraz Metro Exodus. I podobnie jak dla Watch Dogs: Legion, nie są to różnice, na widok których na usta cisną się słowa "czapki z głów", gdyż idąc po kolei, na przykładzie Radeona RX 6800 XT przyspieszenie wynosi odpowiednio do 5/6/5% i dla słabszych GPU profity są mniejsze, a czasem nie zmienia się nic (patrz Vegi w Metro Exodus). Innymi słowy, to głównie kosmetyka, choć dla zapewnienia precyzji wyników trzeba było zadbać o uwzględnienie tej zmiany. Ciekawiej sprawa wygląda za to dla śledzenia promieni, gdzie AMD poprawiło się konkretnie i Radeon RX 6800 XT przyspieszył w Control z aktywnym RT nawet o 16%! W temacie walki z GeForcem RTX 3080 zmienia to niewiele, gdyż rywal nadal jest daleko z przodu, ale przynajmniej pozwoliło to doskoczyć do RTX 3060 Ti. Przy czym na chwilę obecną jeszcze nie wiem, czy modyfikacje te dotyczą ray-tracingu w ogólności, czy tylko tej konkretnej produkcji, ale postaram się to jeszcze zweryfikować. Mając na względzie niezbyt imponujące osiągi kart RDNA 2 przy włączonym śledzeniu promieni, rzecz jasna korzystniejsza byłaby ta pierwsza opcja, ale na dobrą sprawę nie ma się co oszukiwać - na prawdziwą poprawę tego aspektu w wykonaniu czerwonych trzeba czekać do kolejnej generacji GPU.

Omówienie ostatnich zmian w testach kart graficznych - aktualizacje gier, sterowników (i nie tylko)

 Metro Exodus Enhanced Edition – test wydajności ray-tracingu i DLSS 2.0

Rendering na GPU również jest podatny na zmiany w oprogramowaniu

Na deser została jeszcze profesjonalna część procedury, tzn. rendering na GPU z użyciem programu Blender, który został zaktualizowany z wersji 2.90.1 do 2.91.2. Jeśli zastanawiacie się, dlaczego właśnie do tej, a nie ostatniej, odpowiedzią są problemy najnowszych wydań w scenie barbershop, gdzie czasy uległy znaczącemu wydłużeniu. Wersja 2.91.2 jest ostatnią bez tej dolegliwości, a przynajmniej względnie od niej wolną, jako że w trakcie testów wyszło, iż słabsze modele generacji Turing jednak trochę zwolniły (zysków nie było na żadnym GPU i w większości wypadków wydajność jest identyczna). Odnośnie pozostałych scen, na ogół osiągi są na niezmienionym poziomie, aczkolwiek pewne różnice widać w classroom, gdzie układy NVIDII przyspieszyły przy API CUDA. Niemniej warto nadmienić, że nie jest to wpływ nowszego wydania Blendera, lecz zaktualizowanych sterowników Studio. I w tym miejscu muszę się z Wami pożegnać, ponieważ to wszystko, co miałem do opisania, ale możecie być pewni, że nie były to ostatnie zmiany w dziale GPU na łamach ITHardware. Tradycyjnie zapraszam do dyskusji w komentarzach, gdzie możecie podzielić się własnymi doświadczeniami z aktualizacjami sterowników i/lub gier i nie tylko, gdyż na wszelkie propozycje oraz uwagi odnośnie testów zawsze jestem otwarty. Jeżeli tylko jakieś macie, piszcie śmiało!

Omówienie ostatnich zmian w testach kart graficznych - aktualizacje gier, sterowników (i nie tylko)

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: Omówienie ostatnich zmian w testach kart graficznych - aktualizacje gier, sterowników (i nie tylko)

 0