AMD Radeon HD 6970 kontra NVIDIA GeForce GTX 580 - retest po latach

AMD Radeon HD 6970 kontra NVIDIA GeForce GTX 580 - retest po latach

Test GeForce GTX 580 vs Radeon HD 6970: wydajność w grach

Na dobry początek przypadły nam dwie najnowsze części popularnej serii wojennych gier akcji - Battlefield V oraz Battlefield 1. Oba wymienione tytuły zostały stworzone przez szwedzkie studio EA DICE (niegdyś po prostu DICE) i wykorzystują autorski silnik Frostbite w wersji 3.0. Jeśli zaś chodzi o wspierane API, pozwalają wybrać pomiędzy DirectX 11 a nowszym DirectX 12. W praktyce niskonarzutowe API spisują się różnie, nierzadko będąc przyczyną zauważalnych problemów z płynnością animacji, tak więc zdecydowałem się na DirectX 11, dla najświeższej części z włączoną opcją Future Frame Rendering (prerenderowanie klatek), ponieważ takie ustawienia zapewniają osiągi wyższe niż DirectX 12 - zarówno dla akceleratorów bazujących na układach firmy NVIDIA, jak i AMD. Poza tym do procedury dołączyła ostatnia produkcja od Remedy Entertainment, czyli Control, bazująca na silniku Northlight ze wsparciem DirectX 12. Przy okazji tego właśnie tytułu dodano także śledzenie promieni (ang. ray-tracing) i DLSS, ale pomiary odbywają się bez tego duetu, celem zachowania kompatybilności ze wszystkimi kartami graficznymi.

Battlefield V

Battlefield 1

Control

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: AMD Radeon HD 6970 kontra NVIDIA GeForce GTX 580 - retest po latach

 0
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł