Z rzetelnym przetestowaniem jakości obrazu w grach jest pewien problem, jako iż z oczywistych względów nie istnieją aplikację zwracające skalarny odczyt. Można zastosować półśrodki jak D3D AF Tester, ale o serii Radeon HD 6000 wiadomo było (jest?), że zachowuje się w syntetycznym środowisku inaczej aniżeli w czasie rozgrywki. Pozostaje mi bazować wyłącznie na subiektywnych odczuciach, a Wam przedstawić nieskompresowane zrzuty ekranu. Nim do nich przejdziemy, warto zdać sobie sprawę, że rozbieżności w grach mogą mieć dwojakie podłoże: albo karta nie wyświetla jakichś efektów przez blokadę w oprogramowaniu, albo ich zwyczajnie nie wspiera. Przede wszystkim chodzi tutaj o środowisko PhysX, które przez Radeony obsługiwane jest wyłącznie w ograniczonym, procesorowym wariancie. Jakby nie patrzeć, jest to ważna informacja z punktu widzenia kogoś nastawionego na bogaty w detale obraz, bo niektórych efektów w wybranych grach produkty AMD po prostu nie są w stanie wyświetlić. Tyle tylko, że nie jest to wada, ale specyfika.
Screenshoty zamieszczone poniżej są w losowej kolejności, zrobione na kartach graficznych różnych producentów.
Ponoć o gustach nie wypada dyskutować, ale zaryzykujmy. Screenshoty zamieszczone poniżej są w losowej kolejności, zrobione na kartach graficznych różnych producentów. Pomiędzy plikami PNG znajduje się też pułapka, a precyzując - duet zrzutów z jednej karty. Potraficie wskazać różnice? Koniecznie piszcie w komentarzach. Obiecuję ujawnić pochodzenie grafik po pewnym czasie.
Call of Duty: Black Ops 3
Doom (2016)
Far Cry Primal
Rise of the Tomb Raider
Trine 2
Pokaż / Dodaj komentarze do: AMD vs Nvidia: Porównanie jakości obrazu