Test ASUS TUF GAMING Radeon RX 6800 XT OC: podkręcanie
Podkręcanie ASUS TUF GAMING Radeon RX 6800 XT OC odbyło się bez ingerencji tak w budowę sprzętu, jak i oprogramowanie układowe, z użyciem panelu kontrolnego sterowników Radeon Software. Prędkość wentylatorów ustawiła się automatycznie na 69% (2300 RPM), co przełożyło się na temperaturę oscylującą w okolicach 72 °C. Podane niżej wartości są w pełni stabilne, co oznacza, że karta graficzna musiała przejść wszystkie próby testowe bez jakichkolwiek zjawisk uznawanych za niepożądane - artefaktów obrazu, losowych przycięć czy wyrzucania do pulpitu. Za najważniejszy test stabilności służyła rozgrywka w grze Wiedźmin 3: Dziki Gon, słynącej z wysokiego zapotrzebowania na zasoby obliczeniowe GPU, tzn. można z dużym prawdopodobieństwem założyć, że akcelerator będzie całkowicie stabilny tak długo, jak długo nie wysypie się w produkcji studia CD Projekt RED.
ASUS TUF GAMING Radeon RX 6800 XT
Ustawienia domyślne:
- Taktowanie rdzenia/pamięci VRAM: 2310/2000 MHz
- Rzeczywiste taktowanie rdzenia: 2310-2330 MHz
- Rzeczywiste taktowanie rdzenia (2,5K): 2230-2320 MHz
- Rzeczywiste taktowanie rdzenia (4K): 2160-2230 MHz
- Rzeczywiste taktowanie pamięci VRAM: 1990 MHz
Manualny overclocking:
- Maksymalne stabilne wartości offset: +350/150 MHz
- Rzeczywiste taktowanie rdzenia: 2560-2580 MHz
- Rzeczywiste taktowanie rdzenia (2,5K): 2450-2570 MHz
- Rzeczywiste taktowanie rdzenia (4K): 2260-2340 MHz
- Rzeczywiste taktowanie pamięci VRAM: 2140 MHz
- Limit mocy: +15%
Za stabilny zegar podczas rozgrywki przyjmuje się wartość, poniżej której mają miejsce wyłącznie chwilowe spadki, nie dłuższe niż kilkanaście sekund. Taktowania ustalane są po uprzednim wygrzaniu karty, gdyż częstotliwości w moment po włączeniu gry są często znacząco wyższe, ale przeważnie szybko spadają - co wymusza też wygrzanie sprzętu przed przeprowadzeniem testu.

Pokaż / Dodaj komentarze do: ASUS TUF GAMING Radeon RX 6800 XT OC - test na platformie Intela z SAM