Test sterowników w renderingu na GPU: platforma i metodologia
Wszystkie testy zostały przeprowadzone na platformie z aktualnym Windows 10 64-bit April 2018 Update (1803), przy wykorzystaniu sterowników AMD Radeon Software Adrenalin 2019 Edition 19.7.5 oraz NVIDIA Studio 431.70. Dodatkowo rozdzielczość zegara czasu rzeczywistego została ustawiona na sztywną wartość 0,5 ms. Do wykonania pomiarów posłużyło narzędzie Blender Benchmark, w lekko zmodyfikowanej wersji (do pobrania stąd). Rozmiar kafelka wynosił 512x512 pikseli (dla konfiguracji z dwoma GPU było to 256x256 pikseli), co okazało się bardzo istotne dla akceleratorów AMD. O ile zielona konkurencja traciła relatywnie niewiele nawet przy ustawieniu 16x16 pikseli, właściwym dla procesorów, to czerwone układy miały w takich warunkach (poniżej 128x128 pikseli) duże problemy, zwalniając o kilkadziesiąt procent. Ponadto, przy wymianie karty graficznej każdorazowo uruchamiany był program Display Driver Uninstaller, celem wyczyszczenia pozostałości sterowników.
Ustawienia platformy były następujące:
- taktowanie rdzeni/cache: 5,0/4,7 GHz
- nastawy pamięci: DDR4-3000 MHz CL 15-17-17-35 1T (tRFC @ 390)
Ważne: Serwis ITHardware testuje karty graficzne przy ustawieniach fabrycznych. Pisząc o ustawieniach fabrycznych, mam na myśli wartości, z jakimi karta opuściła fabrykę, a nie zegary modelu referencyjnego ustawione na autorskiej konstrukcji!
Platforma testowa
Intel Core i7-8700K @ 5,0 GHz | |
ASUS PRIME Z370-A | |
Corsair Vengeance RGB 4x8 GB DDR4-3000 CL15 | |
ADATA SP900 128 GB | |
Seagate Barracuda 7200.12 1 TB | |
Enermax Platimax 1350 W | |
Antec Twelve Hundred V3 | |
Scythe Mugen MAX |
Pokaż / Dodaj komentarze do: Czy sterowniki mają wpływ na rendering na GPU? Test wydajności w Blender