Death Stranding - wybieramy kartę graficzną do gry w rozdzielczości 4K

Death Stranding - wybieramy kartę graficzną do gry w rozdzielczości 4K

Test kart graficznych w Death Stranding

Nie ulega wątpliwości, że w ciągu ostatnich kilku lat wymagania graczy odnośnie tego, w jakiej rozdzielczości chcą ogrywać ulubione tytuły, co nieco się podniosły. Naturalnie ma to bezpośredni związek z pojawianiem się na rynku coraz lepszych wyświetlaczy, a także coraz szybszych podzespołów komputerowych, w tym kart graficznych, które coraz lepiej radzą sobie z większą liczbą pikseli. I tak jeszcze niedawno niemal każdy zadowalał się rozdzielczością 1080p, znaną również pod nazwą Full HD, zaś obecnie coraz więcej osób celuje nie tylko w 1440p, lecz nierzadko od razu w 2160p, czyli popularne 4K. Niemniej nawet dla aktualnie najwydajniejszych GPU ta ostatnia dość często stanowi problem, o ile nie zdecydujemy się na redukcję szczegółowości oprawy, przy czym to oczywiście zależy od konkretnej gry. W dzisiejszym teście zweryfikujemy, jak sprawa wygląda dla najnowszej produkcji spod skrzydeł Hideo Kojimy, czyli Death Stranding, która pierwotnie ukazała się na konsoli PS4 w listopadzie 2019 roku, zaś w tym miesiącu miała swoją premierę na pecetach. Od strony fabularnej tytuł ten opowiada niezbyt ciekawy wariant przyszłości, w której zjawiska tzw. opadu temporalnego i Wynurzonych dosłownie zdziesiątkowały ludzkość. Przy czym akurat ten aspekt niespecjalnie nas interesuje, lecz bardziej to, jak mocny sprzęt trzeba posiadać, żeby móc myśleć o swobodnej rozgrywce w rozdzielczości 4K, co zresztą wyjaśni się niebawem.

Death Stranding to konsolowy hit, który właśnie zawitał na pecetach. Przekonajmy się, jak mocny sprzęt jest potrzebny do gry w rozdzielczości 4K.

Death Stranding - wybieramy kartę graficzną do gry w rozdzielczości 4K

 Test karty graficznej KFA2 GeForce RTX 2070 SUPER EX (1-Click OC)

Trochę o technikaliach

Death Stranding bazuje na silniku Decima autorstwa Guerrilla Games, dotychczas wykorzystywanym głównie na potrzeby produkcji ekskluzywnych dla konsol Sony. Jest to jednocześnie jego debiut na platformie PC, choć trzeba dodać, iż już wkrótce ukaże się również pecetowa wersja Horizon: Zero Dawn, także o niego oparta. Wspomniane narzędzie zapewnia całkiem niezłą współpracę z wielowątkowymi procesorami, aczkolwiek nie do przesady, gdyż do tytułów pokroju Assassin's Creed oraz Watch Dogs w tej kwestii trochę brakuje. Poza tym na potrzeby Death Stranding użyto techniki fotogrametrii, która zapewnia realistyczne, naprawdę przyjemne dla oka krajobrazy, bez wątpienia stanowiące największą zaletę w sferze wizualnej. Ale to nie wszystko, jako że twórcy zaimplementowali też DLSS w wersji 2.0, a więc ze zunifikowaną siecią neuronową i dodatkowym składnikiem czasowym, która jak dotąd pokazywała się z naprawdę dobrej strony. Z kolei dla posiadaczy kart innych niż GeForce RTX przewidziano alternatywę w postaci FidelityFX CAS, czyli tradycyjnego wyostrzania obrazu. Tak jak poprzednio, akceleratory na architekturze Turing dostarczyła marka KFA2, której produkty były przez nas kilkukrotnie testowane, za każdym razem pokazując się z dobrej strony, oferując wydajne i ciche układy chłodzenia, w połączeniu z atrakcyjną ceną, co sprawia, że jak najbardziej warto je mieć na uwadze podczas zakupów.

Death Stranding - wybieramy kartę graficzną do gry w rozdzielczości 4K

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: Death Stranding - wybieramy kartę graficzną do gry w rozdzielczości 4K

 0