Test DX 11 MT na kartach GeForce i Radeon: metodologia
Wszystkie testy wykonano z użyciem systemu operacyjnego Windows 10 64-bit 21H1 oraz sterowników GeForce Game Ready 516.94 i AMD Software Adrenalin Edition 22.8.1, podczas rzeczywistej rozgrywki. Do pomiaru liczby klatek użyłem programu Fraps w wersji 3.5.99 - także dla DirectX 12 (jedyna niedogodność pod tym API to brak OSD). Wyniki zamieszczone na wykresach są średnią rezultatów z trzech przebiegów, a rozdzielczość zegara czasu rzeczywistego ustawiono na sztywną wartość 0,5 ms. Zainteresowanych odsyłam do obszernego felietonu poświęconego testowaniu CPU w grach.
Uwagi dodatkowe do testów:
- nastawy pamięci: DDR4-3200 MHz CL 12-12-12-28 2T,
- timingi dalszych rzędów również zostały zoptymalizowane, a użyta pamięć jest typu Dual Rank,
- limity mocy: PL1 125 W, PL2 250 W.
Platforma testowa
Intel Core i9-10900K | |
ASRock Z490 Phantom Gaming-ITX/TB3 | |
Patriot Viper RGB 2x16 GB DDR4-3600 CL17 | |
ASUS TUF GAMING Radeon RX 6800 XT OC | |
KFA2 GeForce RTX 3080 SG (1-Click OC) | |
Patriot Viper VPR100 512 GB | |
SilentiumPC Supremo M1 Platinum 700 W | |
Antec Twelve Hundred V3 | |
MSI MEG CORELIQUID S360 |
Pokaż / Dodaj komentarze do: Jak działa wielowątkowość DirectX 11 na kartach AMD Radeon i NVIDIA GeForce - test porównawczy