Test sterowników AMD: platforma testowa oraz metodologia
Wszystkie testy zostały przeprowadzone na platformie z aktualnym Windows 10 64-bit April 2018 Update (1803), sterownikami Radeon Software w wersjach 17.8.1, 17.12.2, 18.7.1, 19.1.1 oraz 19.4.3, podczas rzeczywistej rozgrywki. Do pomiaru liczby klatek posłużył program Fraps w wersji 3.5.99 - także w przypadku DirectX 12 (jedyna niedogodność pod tym API to brak OSD). Dodatkowo rozdzielczość zegara czasu rzeczywistego została ustawiona na sztywną wartość 0,5 ms. Przedstawione wyniki są średnią arytmetyczną rezultatów uzyskanych w trzech odrębnych przebiegach. Ponadto, każdy z wykresów jest odpowiednio opisany, jeżeli chodzi o rozdzielczość renderowania oraz informacje o ustawieniach szczegółowości grafiki. W celu uniknięcia anomalii związanych z "pływającymi" zegarami GPU pod obciążeniem, profilaktycznie podniosłem limit mocy (ang. power limit) o 50% oraz obniżyłem napięcie rdzenia o 100 mV.
Ustawienia platformy były następujące:
- taktowanie rdzeni/cache: 5,0/4,7 GHz
- nastawy pamięci: DDR4-3000 MHz CL 15-17-17-35 1T (tRFC @ 390)
Platforma testowa
Intel Core i7-8700K @ 5,0 GHz | |
ASUS PRIME Z370-A | |
SAPPHIRE NITRO+ Radeon RX Vega 64 | |
Corsair Vengeance RGB 4x8 GB DDR4-3000 CL15 | |
ADATA SP900 128 GB | |
Seagate Barracuda 7200.12 1 TB | |
Enermax Platimax 1350 W | |
Antec Twelve Hundred V3 | |
Scythe Mugen MAX |
Pokaż / Dodaj komentarze do: Ewolucja wydajności kart AMD. Odc. 2, Vega i test sterowników z lat 2017-19