Gigabyte AORUS Radeon RX 570 4G – Test w porównaniu z RX 480 oraz RX 470

Gigabyte AORUS Radeon RX 570 4G – Test w porównaniu z RX 480 oraz RX 470

Podkręcanie odbywa się bez ingerencji w budowę karty i oprogramowanie układowe. Kiedy jest to możliwe, limit mocy zostaje podniesiony do maksymalnej dostępnej wartości, ale napięcia ruszane nie są. Podobnie zresztą jak krzywa pracy wentylatorów. Chyba, że pod zrzutami z aplikacji GPU-Z widnieje inna informacja. Podawane wartości są w pełni stabilne, co oznacza, że karta graficzna musi przejść wszystkie próby testowe bez jakichkolwiek zjawisk uznawanych za niepożądane - artefaktów obrazu, losowych przycięć, wyrzucania do pulpitu. Za najważniejszy test stabilności służy rozgrywka w grę Wiedźmin 3, która słynie z wysokiego zapotrzebowania na zasoby obliczeniowe GPU. Można z dużą prawdopodobieństwa założyć, że akcelerator będzie całkowicie stabilny tak długo, jak długo nie wysypie się w produkcji studia CD Projekt RED.

Gigabyte AORUS Radeon RX 570 4G

Ustawienia domyślne:

  • Stabilny zegar rdzenia podczas rozgrywki: 1280 MHz
  • Najniższa odnotowana wartość zegara rdzenia: 1209 MHz
  • Rzeczywiste taktowanie pamięci VRAM: 1750 MHz

Manualny overclocking:

  • Maksymalne stabilne wartości offset: +25/300
  • Stabilny zegar rdzenia podczas rozgrywki: 1450 MHz
  • Najniższa odnotowana wartość zegara rdzenia: 1450 MHz
  • Rzeczywiste taktowanie pamięci VRAM: 2150 MHz
  • Limit mocy: +50%

Za stabilny zegar podczas rozgrywki przyjmuje się wartość, poniżej której zdarzają się tylko chwilowe spadki, nie dłuższe niż kilkanaście sekund. Wszystkie częstotliwości ustalane są po uprzednim wygrzaniu karty. Taktowania w moment po włączeniu gry są oczywiście znacznie wyższe, jednak przeważnie szybko spadają - co wymusza też wygrzanie przed przeprowadzeniem testu. 

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: Gigabyte AORUS Radeon RX 570 4G – Test w porównaniu z RX 480 oraz RX 470

 0