GIGABYTE GeForce RTX 2060 GAMING OC PRO 6G - test wydajnego niereferenta

GIGABYTE GeForce RTX 2060 GAMING OC PRO 6G - test wydajnego niereferenta

Test GIGABYTE GeForce RTX 2060 GAMING OC PRO 6G: platforma testowa oraz metodologia

Wszystkie testy GIGABYTE GeForce RTX 2060 GAMING OC PRO 6G zostały przeprowadzone na platformie z aktualnym Windows 10 64-bit April 2018 Update (1803), sterownikiem GeForce Game Ready Driver 417.54, podczas rzeczywistej rozgrywki. Do pomiaru liczby klatek posłużył program Fraps w wersji 3.5.99 - także w przypadku DirectX 12 (jedyna niedogodność pod tym API to brak OSD). Dodatkowo rozdzielczość zegara czasu rzeczywistego została ustawiona na sztywną wartość 0,5 ms. Przedstawione wyniki są średnią arytmetyczną rezultatów uzyskanych w trzech odrębnych przebiegach. Ponadto, każdy z wykresów jest odpowiednio opisany, jeżeli chodzi o rozdzielczość renderowania oraz informacje o ustawieniach szczegółowości grafiki. Wyjaśniając jeszcze kwestię sterowników dla pozostałych kart graficznych, to w przypadku gier Battlefield V, Far Cry 5 oraz Just Cause 4 były to GeForce Game Ready Driver 417.35 oraz Radeon Software Adrenalin Edition 18.12.2. Reguły dotyczące pozostałych produkcji opisuje z kolei poniższa lista:

  • GeForce Game Ready Driver 416.34 dla kart graficznych GeForce RTX 2070,
  • GeForce Game Ready Driver 411.51 dla pozostałych akceleratorów NVIDII,
  • Radeon Software Adrenalin Edition 18.12.2 dla kart graficznych od AMD.

Z uwagi na ograniczoną pojemność pamięci graficznej niektórych modeli, byłem zmuszony w ich przypadku dokonać redukcji szczegółowości tekstur, według następujących zasad:

  • GeForce GTX 1060 3 GB: Battlefield V @ Low (w trybie DX 11 @ High), Rise of the Tomb Raider @ Low (w trybie DX 11 @ High), Watch Dogs 2 @ Low;
  • GeForce RTX 2060: Battlefield V @ High (tylko 2160p), Rise of the Tomb Raider @ High (tylko 1440p i 2160p);
  • Radeon RX 570 4 GB: Battlefield V @ High, Rise of the Tomb Raider @ High, Watch Dogs 2 @ Medium.

Przypominam, że jest to czynność konieczna, przynajmniej z dwóch powodów. Po pierwsze, nikt nie będzie grał w niekomfortowych warunkach (przycięcia animacji, spadki FPS), przy jakości tekstur zbyt wysokiej w stosunku do pojemności VRAM. Po drugie, takie warunki są wysoce nieprzewidywalne i często skutkują dużą losowością pomiarów, co dyskwalifikuje podejście opierające się na celowym "zapchaniu" pamięci graficznej, niestety bardzo często praktykowane w branżowych testach.

Ustawienia platformy były następujące:

  • taktowanie rdzeni/cache: 5,0/4,7 GHz
  • nastawy pamięci: DDR4-3000 MHz CL 15-17-17-35 1T (tRFC @ 390)

Ważne: Serwis ITHardware testuje karty graficzne przy ustawieniach fabrycznych, jak również po O/C do maksymalnych stabilnych zegarów GPU oraz VRAM. Pisząc o ustawieniach fabrycznych, mam na myśli wartości, z jakimi karta opuściła fabrykę, a nie zegary modelu referencyjnego ustawione na autorskiej konstrukcji!

Platforma testowa

GIGABYTE GeForce RTX 2060 GAMING OC PRO 6G - test wydajnego niereferenta Intel Core i7-8700K @ 5,0 GHz
GIGABYTE GeForce RTX 2060 GAMING OC PRO 6G - test wydajnego niereferenta ASUS PRIME Z370-A
GIGABYTE GeForce RTX 2060 GAMING OC PRO 6G - test wydajnego niereferenta Corsair Vengeance RGB 4x8 GB DDR4-3000 CL15
GIGABYTE GeForce RTX 2060 GAMING OC PRO 6G - test wydajnego niereferenta ADATA SP900 128 GB
GIGABYTE GeForce RTX 2060 GAMING OC PRO 6G - test wydajnego niereferenta Seagate Barracuda 7200.12 1 TB
GIGABYTE GeForce RTX 2060 GAMING OC PRO 6G - test wydajnego niereferenta Enermax Platimax 1350 W
GIGABYTE GeForce RTX 2060 GAMING OC PRO 6G - test wydajnego niereferenta Antec Twelve Hundred V3
GIGABYTE GeForce RTX 2060 GAMING OC PRO 6G - test wydajnego niereferenta Scythe Mugen MAX
Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: GIGABYTE GeForce RTX 2060 GAMING OC PRO 6G - test wydajnego niereferenta

 0