Test GIGABYTE GeForce RTX 3050 GAMING OC: podkręcanie
Podkręcanie GIGABYTE GeForce RTX 3050 GAMING OC 8G odbyło się bez ingerencji w konstrukcję karty, jak i oprogramowanie układowe, z użyciem programu MSI Afterburner w wydaniu 4.6.4 Beta 3. Prędkość wentylatorów ustawiła się automatycznie na 85% (2750 RPM), co przełożyło się na temperaturę oscylującą w okolicach 75 °C. Podane niżej wartości są w pełni stabilne, co oznacza, że karta graficzna musiała przejść wszystkie próby testowe bez jakichkolwiek zjawisk uznawanych za niepożądane - artefaktów obrazu, losowych przycięć czy wyrzucania do pulpitu. Za najważniejszy test stabilności służyła rozgrywka w grze Wiedźmin 3: Dziki Gon, słynącej z wysokiego zapotrzebowania na zasoby obliczeniowe GPU, tzn. można z dużym prawdopodobieństwem założyć, że akcelerator będzie całkowicie stabilny tak długo, jak długo nie wysypie się w produkcji studia CD Projekt RED.
GIGABYTE GeForce RTX 3050 GAMING
Ustawienia domyślne:
- Taktowanie bazowe/boost: 1552/1822 MHz
- Rzeczywiste taktowanie rdzenia: 1972 MHz
- Rzeczywiste taktowanie rdzenia (2,5K): 1950-1965 MHz
- Rzeczywiste taktowanie pamięci VRAM: 1750 MHz
Manualny overclocking:
- Maksymalne stabilne wartości offset: +180/1000 MHz
- Rzeczywiste taktowanie rdzenia: 2137 MHz
- Rzeczywiste taktowanie rdzenia (2,5K): 2137 MHz
- Rzeczywiste taktowanie pamięci VRAM: 2000 MHz
- Limit mocy: +26%
Za stabilny zegar podczas rozgrywki przyjmuje się wartość, poniżej której mają miejsce wyłącznie chwilowe spadki, nie dłuższe niż kilkanaście sekund. Taktowania ustalane są po uprzednim wygrzaniu karty, gdyż częstotliwości w moment po włączeniu gry są często znacząco wyższe, ale przeważnie szybko spadają - co wymusza też wygrzanie sprzętu przed przeprowadzeniem testu.
Pokaż / Dodaj komentarze do: GIGABYTE GeForce RTX 3050 GAMING OC 8G - test karty graficznej