Test pamięci Kingston FURY™ Beast RGB DDR5: metodologia
Wszelkie testy przeprowadziłem z użyciem systemu operacyjnego Windows 11 64-bit, sterowników GeForce Game Ready 496.13, w trakcie rzeczywistej rozgrywki. Do zmierzenia liczby FPS wykorzystałem program Fraps w wersji 3.5.99 - także dla DirectX 12 (jedyna niedogodność pod tym API to brak OSD). Wyniki umieszczone na wykresach są średnią rezultatów z trzech odrębnych przebiegów, a rozdzielczość zegara czasu rzeczywistego była ustawiona na sztywną wartość 0,5 ms. Zainteresowanych odsyłam do felietonu poświęconego testowaniu CPU w grach.
Ustawienia platformy były następujące:
- taktowanie rdzeni Golden Cove/Gracemont: 5,1/4,1 GHz,
- taktowanie uncore: 4,2 GHz.
Próby podkręcania polegały na znalezieniu maksymalnego stabilnego zegara, przy różnych ustawieniach timingów (opóźnień). W ich trakcie moduły były zasilane napięciem z zakresu 1,3-1,435 V oraz miały zapewniony nawiew. Do sprawdzania stabilności służyła aplikacja TestMem5.
Platforma testowa
Intel Core i9-12900K | |
MSI MEG Z690 UNIFY | |
KFA2 GeForce RTX 3080 Ti SG (1-Click OC) | |
Patriot Viper VPR100 512 GB | |
SilentiumPC Supremo M1 Platinum 700 W | |
Antec Twelve Hundred V3 | |
MSI MEG CORELIQUID S360 |
Pokaż / Dodaj komentarze do: Kingston FURY Beast RGB 2x16 GB 5200 MHz CL 40. Test DDR5 z nutką kolorowego szaleństwa