Test MSI GeForce RTX 4080 SUPRIM X 16G: podkręcanie
Podkręcanie MSI GeForce RTX 4080 SUPRIM X 16G odbyło się bez ingerencji w konstrukcję akceleratora oraz oprogramowanie układowe, z użyciem programu MSI Afterburner w wydaniu 4.6.4 Beta 3. Prędkość wentylatorów ustawiła się automatycznie na 53% (1850 RPM), co przełożyło się na temperaturę oscylującą w okolicach 62 °C. Podane niżej wartości są w pełni stabilne, co oznacza, że karta graficzna musiała przejść wszystkie próby testowe bez jakichkolwiek zjawisk uznawanych za niepożądane - artefaktów obrazu, losowych przycięć czy wyrzucania do pulpitu. Za najważniejszy test stabilności służyła rozgrywka w grze Wiedźmin 3: Dziki Gon, słynącej z wysokiego zapotrzebowania na zasoby obliczeniowe GPU, tzn. można z dużym prawdopodobieństwem założyć, że akcelerator będzie całkowicie stabilny tak długo, jak długo nie wysypie się w produkcji studia CD Projekt RED.
MSI GeForce RTX 4080 SUPRIM X 16G
Ustawienia domyślne:
- Taktowanie bazowe/boost: 2205/2625 MHz
- Rzeczywiste taktowanie rdzenia: 2835 MHz
- Rzeczywiste taktowanie rdzenia (2,5K): 2805-2835 MHz
- Rzeczywiste taktowanie rdzenia (4K): 2730-2805 MHz
- Rzeczywiste taktowanie pamięci VRAM: 1400 MHz
Manualny overclocking:
- Maksymalne stabilne wartości offset: +150/1400 MHz
- Rzeczywiste taktowanie rdzenia: 2985 MHz
- Rzeczywiste taktowanie rdzenia (2,5K): 2985 MHz
- Rzeczywiste taktowanie rdzenia (4K): 2985 MHz
- Rzeczywiste taktowanie pamięci VRAM: 1575 MHz
- Limit mocy: +25%
Za stabilny zegar podczas rozgrywki przyjmuje się wartość, poniżej której mają miejsce wyłącznie chwilowe spadki, nie dłuższe niż kilkanaście sekund. Taktowania ustalane są po uprzednim wygrzaniu karty, gdyż częstotliwości w moment po włączeniu gry są często znacząco wyższe, ale przeważnie szybko spadają - co wymusza też wygrzanie sprzętu przed przeprowadzeniem testu.
Pokaż / Dodaj komentarze do: MSI GeForce RTX 4080 SUPRIM X - recenzja karty graficznej Ada Lovelace