Test Gainward GeForce RTX 3050 Ghost OC: podkręcanie
Przyspieszanie Gainward GeForce RTX 3050 Ghost OC miało miejsce bez ingerencji tak w budowę sprzętu, jak i oprogramowanie układowe, z użyciem aplikacji MSI Afterburner w wydaniu 4.6.4 Beta 3. Prędkość wentylatorów ustawiła się automatycznie na 45% (1700 RPM), co przełożyło się na temperaturę oscylującą w okolicach 66 °C. Podane niżej wartości są w pełni stabilne, co oznacza, że karta graficzna musiała przejść wszystkie próby testowe bez jakichkolwiek zjawisk uznawanych za niepożądane - artefaktów obrazu, losowych przycięć czy wyrzucania do pulpitu. Za najważniejszy test stabilności służyła rozgrywka w grze Wiedźmin 3: Dziki Gon, słynącej z wysokiego zapotrzebowania na zasoby obliczeniowe GPU, tzn. można z dużym prawdopodobieństwem założyć, że akcelerator będzie całkowicie stabilny tak długo, jak długo nie wysypie się w produkcji studia CD Projekt RED.
Gainward GeForce RTX 3050 Ghost OC
Ustawienia domyślne:
- Taktowanie bazowe/boost: 1552/1822 MHz
- Rzeczywiste taktowanie rdzenia: 1972 MHz
- Rzeczywiste taktowanie rdzenia (2,5K): 1965 MHz
- Rzeczywiste taktowanie pamięci VRAM: 1750 MHz
Manualny overclocking:
- Maksymalne stabilne wartości offset: +180/1200 MHz
- Rzeczywiste taktowanie rdzenia: 2145 MHz
- Rzeczywiste taktowanie rdzenia (2,5K): 2145 MHz
- Rzeczywiste taktowanie pamięci VRAM: 2050 MHz
- Limit mocy: +7%
Za stabilny zegar podczas rozgrywki przyjmuje się wartość, poniżej której mają miejsce wyłącznie chwilowe spadki, nie dłuższe niż kilkanaście sekund. Taktowania ustalane są po uprzednim wygrzaniu karty, gdyż częstotliwości w moment po włączeniu gry są często znacząco wyższe, ale przeważnie szybko spadają - co wymusza też wygrzanie sprzętu przed przeprowadzeniem testu.
Pokaż / Dodaj komentarze do: NVIDIA GeForce RTX 3050 - test GPU na przykładzie karty Gainward Ghost OC