Test GPU w Marvel's Spider-Man Remastered: konkluzje
Jak pokazały wykonane testy, Marvel's Spider-Man Remastered to gra o dość sporych wymaganiach. Na szczęście nie jest to jednak produkcja pokroju Cyberpunk 2077 i The Medium, które w rozdzielczości 4K robią miazgę nawet z najszybszych obecnie GPU. Tragedii nie ma tym bardziej, że wybrane miejsce jest bardzo wymagające i podczas eksploracji Nowego Jorku przeciętnie możemy liczyć na FPS wyższy o ok. 1/3 niż to, co znajdziecie na wykresach, ergo uzyskanie w naszej lokalizacji ~45 kl./s jest wystarczające do zapewnienia całkiem komfortowej rozgrywki. Przy maksymalnych detalach w najpopularniejszej rozdzielczości 1080p do osiągnięcia tego celu wystarczy karta graficzna klasy Radeon RX Vega 56 lub RX 5600 XT, ew. GeForce GTX 1660 Ti czy GTX 1080. Idąc dalej, w 1440p zalecany będzie RX 5700 XT bądź RX 6600 XT, a w konkurencyjnym obozie GTX 1080 Ti lub RTX 3060. Większym wyzwaniem będzie dopiero rozgrywka w 4K, jako że przy takiej liczbie pikseli przyda się Radeon RX 6800 XT albo GeForce RTX 3070 Ti.
Niemniej nie należy zapominać, że wydajność bez trudu da się wyraźnie zwiększyć poprzez redukcję detali, gdzie przykładowo zejście do poziomu średniego w Full HD pozwala uzyskać wzrost FPS o ok. 23-33%. Jeżeli zaś chodzi o najsłabsze GPU biorące udział w teście, mając w obudowie GeForce'a GTX 1050 Ti nawet w rozdzielczości 900p i przy minimalnych ustawieniach graficznych nie możemy liczyć na komfortowe granie, ale już przy GTX 1650 czy Radeonie RX 570 nie będzie można narzekać na liczbę kl./s, a nawet w 1080p płynność będzie przyzwoita. Istotną sprawą jest ponadto pojemność VRAM, gdzie najwyższa jakość tekstur wymaga min. 10 GB pamięci graficznej, a mając jej mniej trzeba będzie obniżyć ten parametr do poziomu wysokiego lub średniego, zależnie od pozostałych ustawień i rozdzielczości. W takim wypadku zalecam wypróbować tekstury wysokie i jeżeli zaobserwujecie dziwne przycięcia i/lub spadki FPS, to dopiero wtedy przełączyć je na średnie.
Marvel's Spider-Man Remastered to gra o wcale nie takich niskich wymaganiach, ale na szczęście redukcja detali wyraźnie podnosi FPS przy zachowaniu dobrej grafiki.
Dla kogo AMD i NVIDIA tworzą GPU? Test wzrostów w grach i miningu
Dyspozycji GeForce'ów i Radeonów oraz jakość pecetowego portu
Kilka słów warto poświęcić też na analizę relacji między poszczególnymi architekturami GPU. Marvel's Spider-Man Remastered zdaje się preferować układy graficzne generacji Turing oraz Ampere, które radzą sobie lepiej niż ich teoretyczni rywale z obozu AMD i poprzednicy z linii Pascal. Co do tych ostatnich, wypadły w zasadzie najsłabiej - np. GeForce GTX 1080 Ti został pokonany nie tylko przez RTX 2070 SUPER, ale także Radeona RX 5700 XT i RTX 3060, od których na ogół jest mocniejszy. Z kolei w drużynie czerwonej RX 6800 XT był w stanie nawiązać walkę wyłącznie z RTX 3070 Ti, a poza tym zaobserwować można odwrócenie typowej tendencji związanej ze wzrostem rozdzielczości, na czym RDNA 2 na ogół traci, ale nie tym razem, bo w grze o człowieku pająku im więcej pikseli, tym radził sobie lepiej.
Oceniając zaś jakość portu przygotowanego przez Nixxes, w mojej ocenie studio wykonało przyzwoitą pracę, choć rewelacji nie ma. Wymagania jak na prezentowaną jakość oprawy, która (szczerze powiedziawszy) szału nie robi, są dość wysokie. Na szczęście na ratunek przychodzą jednak suwaki do obniżania detali, czym jak pisałem wyżej, zyskać można naprawdę sporo i to bez istotnego pogorszenia wrażeń wizualnych. Redukcję do ustawień średnich tak naprawdę trudno w ogóle zauważyć, a i profil bardzo niski wygląda sensownie, choć w tym wypadku da się już dostrzec cięcia w cieniach czy odbiciach i AO. Innymi słowy, choć mogło być lepiej, to wciąż jest nieźle i myślę, że bez problemu dostosujecie grę do swoich preferencji, nawet nie mając przesadnie mocnej karty graficznej. A na koniec zapraszam Was do komentarzy, gdzie możecie się podzielić swoją opinią na temat Marvel's Spider-Man.
Grę do testów dostarczyło:
Pokaż / Dodaj komentarze do: Test kart graficznych w Marvel's Spider-Man Remastered. Jak mocnego sprzętu wymaga człowiek pająk?