Test NVIDIA Reflex w grach komputerowych - metodologia
Wszystkie testy zostały przeprowadzone na platformie z aktualnym Windowsem 10 64-bit November 2019 Update (1909) i sterownikami GeForce Game Ready Driver 460.89 oraz Radeon Software Adrenalin 2020 Edition 20.12.1, w trakcie rzeczywistej rozgrywki. Do pomiaru opóźnień użyto analizator NVIDIA LDAT, mierzący czas od naciśnięcia lewego przycisku myszy do zmiany jasności obszaru ekranu, nad którym umieszczono sensor. Typowo to rozbłysk przy wystrzale z broni, chociaż oczywiście nie tylko, niemniej w sprawdzanych scenariuszach wybrany został właśnie ten wariant. Urządzenie pracowało z monitorem MSI OPTIX MAG274R o częstotliwości odświeżania 144 Hz. Każdy z wykresów jest odpowiednio opisany, jeśli chodzi o rozdzielczość oraz informacje o szczegółowości grafiki, zaś przedstawione wyniki są średnią arytmetyczną rezultatów ze stu powtórzeń. Dodatkowo rozdzielczość zegara czasu rzeczywistego została ustawiona na sztywną wartość 0,5 ms.
Parametry pracy platformy były następujące:
- taktowanie rdzeni/cache: 4,8/4,7 GHz
- nastawy pamięci: DDR4-3200 MHz CL 12-12-12-28 2T (tRFC @ 240)
Platforma testowa
Intel Core i5-10600KF | |
ASRock Z490 Phantom Gaming-ITX/TB3 | |
Patriot Viper RGB 2x16 GB DDR4-3600 CL17 | |
ADATA SP900 128 GB | |
Seagate Barracuda 7200.12 1 TB | |
Enermax Platimax 1350 W | |
Antec Twelve Hundred V3 | |
Noctua NH-D14 |
Pokaż / Dodaj komentarze do: Sprawdzamy, jak działa NVIDIA Reflex - test opóźnień w Fortnite i Valorant