Sprawdzamy ray-tracing i DLSS w Metro Exodus Enhanced Edition. Czy komputery są na to gotowe?

Sprawdzamy ray-tracing i DLSS w Metro Exodus Enhanced Edition. Czy komputery są na to gotowe?

Test RT i DLSS w Metro Exodus Enhanced Edition - wydajność

Na potrzeby testów wydajności postanowiłem odwiedzić bazę piratów, gdzie naszym zadaniem jest wypożyczenie łódki niezbędnej do dalszej wędrówki po mapie Tajga. Z włączonym śledzeniem promieni (które w podstawowym wydaniu gry nie jest przecież obowiązkowe) to jedno z najbardziej wymagających miejsc w całej kampanii, stąd uzyskanie w nim minimalnego FPS na poziomie ok. 50 jest w zupełności wystarczające do naprawdę komfortowej rozgrywki. Jednocześnie muszę podkreślić, jak ważny jest odpowiedni dobór lokalizacji, gdyż niektórzy recenzenci zwyczajnie stawiają na te same scenerie, w których normalnie testują osiągi GPU w oryginalnym Metro Exodus - bez aktywnego RT. Niestety, takie podejście się nie sprawdza, jako że miejsca należące do czołówki sprawiających największe kłopoty kartom graficznym bez śledzenia promieni po jego aktywacji niekoniecznie muszą dalej się w niej znajdować (najczęściej tak po prostu nie jest). Natomiast jeżeli chodzi o ustawienia graficzne, sprawdziłem w boju wszystkie dostępne profile ray-tracingu oraz niemal komplet presetów DLSS, z wyłączeniem dedykowanego dla rozdzielczości 8K. Ponadto zweryfikowałem wpływ na wydajność odbić RT, na przykładzie GeForce'a RTX 3070 Ti oraz Radeona RX 6800 XT. VRS (ang. Variable Rate Shading), jako że opcja ta nie zmienia praktycznie niczego, nie brała udziału w pomiarach.

Miejsce testowe

Sprawdzamy ray-tracing i DLSS w Metro Exodus Enhanced Edition. Czy komputery są na to gotowe?

Tajga

 

Wyniki wydajności – ray-tracing

 

Wyniki wydajności - DLSS

 

Wyniki wydajności - odbicia RT

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: Sprawdzamy ray-tracing i DLSS w Metro Exodus Enhanced Edition. Czy komputery są na to gotowe?

 0