Kontynuujemy testy kart graficznych na układzie NVIDIA GeForce RTX 5060, a następny model, które dzisiaj trafi pod lupę, to GIGABYTE GeForce RTX 5060 GAMING OC. Jest to, jak nazwa wskazuje, konstrukcja fabrycznie przyspieszona i wyposażona w sporych, jak na ten segment wydajnościowy, rozmiarów chłodzenie. Cooler ma trzy wentylatory oraz wykorzystuje cztery ciepłowody, co powinno zapewnić dobre temperatury przy wysokiej kulturze pracy. Poza tym nie zabrakło podświetlenia LED z RGB, w postaci iluminowanego logo producenta. Innymi słowy, wszystko jest zgodne z obecnymi standardami, a jak recenzowany sprzęt wypada w kwestii osiągów, potencjału OC, poboru prądu czy skuteczności chłodzenia, dowiecie się niebawem.
Spis treści:
- Wygląd zewnętrzny i budowa
- Platforma testowa, metodologia
- Wydajność w grach
- Wydajność w grach - testy RT z DLSS 4
- Podkręcanie: maksymalny stabilny zegar GPU i VRAM
- Podkręcanie: przyrost wydajności w grach
- Temperatury i kultura pracy
- Zużycie energii - pomiary z wykorzystaniem NVIDIA PCAT
- Podsumowanie
Odnośnie ceny, MSRP dla GeForce'a RTX 5060 zostało ustalone na 299 dolarów amerykańskich, czyli tyle samo co w przypadku poprzednika, a więc RTX 4060. W Polsce powinno się to przełożyć na koszt zakupu 1419 zł w górę, co oczywiście dotyczy najtańszych modeli bazujących na testowanym GPU. Przeglądając ofertę sklepów, okazuje się, że tak jest w istocie, czyli karty graficzne tej klasy można nabyć za wspomniane 1419 zł, ograniczając się do najsłabszych rodzin w portfolio poszczególnych producentów, choć lepsze konstrukcje z wyższych serii tradycyjnie uszczuplą Wasz portfel mocniej. Niestety dotyczy to także recenzowanego wariantu GIGABYTE GAMING OC, gdyż cena tego produktu w chwili pisania tekstu wynosiła 1689 zł, czyli aż 270 zł powyżej wartości sugerowanej.
GIGBAYTE GeForce RTX 5060 to karta graficzna ze sporym chłodzeniem z aż trzema wentylatorami. Zobaczmy, jak firmie GIGABYTE udał się ten model.
Test NVIDIA GeForce RTX 5060. Mocny kandydat na wtopę roku
GIGABYTE |
GIGABYTE |
GIGABYTE |
|
---|---|---|---|
Proces technologiczny | 5 nm (TSMC 4N) | 5 nm (TSMC 4N) | 5 nm (TSMC 4N) |
Architektura | Ada Lovelace | Ada Lovelace | Blackwell |
Rozmiar rdzenia | 188 mm2 | 159 mm2 | 181 mm2 |
GPU | AD106 | AD107 | GB206 |
Liczba tranzystorów | 22,9 mld | 18,9 mld | 21,9 mld |
SM/CU | 34 | 24 | 30 |
Cache L2 | 32 MB | 24 MB | 32 MB |
SPU | 4352 | 3072 | 3840 |
TMU | 136 | 96 | 120 |
ROP | 48 | 48 | 48 |
Typ i ilość VRAM | 8 GB GDDR6 | 8 GB GDDR6 | 8 GB GDDR7 |
Zegar Boost (referencyjny) | 2535 MHz | 2460 MHz | 2497 MHz |
Zegar Boost | 2535 MHz | 2475 MHz | 2595 MHz |
Rzeczywisty zegar pamięci | 2250 MHz | 2125 MHz | 1750 MHz |
Magistrala danych | 128-bit | 128-bit | 128-bit |
Przepustowość pamięci | 288 GB/s | 272 GB/s | 448 GB/s |
Interfejs PCIe | 4.0 x8 | 4.0 x8 | 5.0 x8 |
TDP | 160 W | 115 W | 155 W |
Chłodzenie (wentylatory/HP) | 3x 80 mm 3x HP |
2x 80 mm 1x HP |
3x 75 mm 4x HP |
Złącza zasilania | 8-pin | 8-pin | 8-pin |
Komentarz odnośnie specyfikacji testowanej karty graficznej
GeForce RTX 5060 bazuje na układzie GB206, póki co najmniejszym w ramach rodziny Blackwell. Jądro krzemowe produkowane jest w wariancie 4N litografii 5 nm, w fabrykach tajwańskiego przedsiębiorstwa TSMC, z kolei liczba tranzystorów to 21,9 mld, które zajmują powierzchnię 181 mm2. Rdzeń jest zatem trochę mniejszy od starszego AD106 i dosyć skromna jest też liczba bloków SM, przycięta o sześć sztuk względem RTX 5060 Ti, choć względem RTX 4060 oznacza to wzrost o 25%. Spora jest z kolei przepustowość pamięci, za sprawą kości GDDR7 o zegarze 1750 MHz, co w połączeniu ze 128-bitową szyną daje 448 GB/s. Z uwagi na taką szerokość szyny, w teorii mamy dwa warianty pojemności VRAM - 8 GB oraz 16 GB. Ale w przypadku RTX 5060 firma NVIDIA postanowiła, że do produkcji trafi tylko wersja 8 GB, a to w kontekście nowych gier powoduje komplikacje, do czego jeszcze wrócę. Referencyjny zegar Boost został przez NVIDIĘ ustalony na 2497 MHz, zaś limit mocy na 145 W, jednak GIGABYTE podbił te parametry, do odpowiednio 2595 MHz oraz 155 W.
Pojedynczy SM niezmiennie ma 128 jednostek cieniujących, ale teraz każdy z procesorów strumieniowych może wykonywać obliczenia FP32 albo INT32, podczas gdy poprzednio tylko połowa z nich mogła pracować na liczbach całkowitych, a pozostałe jedynie na zmiennoprzecinkowych. Poza tym mamy piątą generację Tensorów z obsługą formatu danych FP4, z cztery razy wyższą wydajnością względem FP16 (naturalnie w tych zastosowaniach, gdzie niższa precyzja jest wystarczająca), a także czwartą generację rdzeni RT ze wsparciem techniki Mega Geometry, której celem jest uzyskanie wyższej złożoności geometrii ze śledzeniem promieni w przyszłych grach. Dla graczy tu i teraz istotną informacją jest natomiast kolejna wersja DLSS, nazwana DLSS 4, która wprowadza generowanie do trzech klatek na każdą wyrenderowaną zamiast jednej (dla rodziny RTX 50) oraz nowy model Transformer dla skalowania obrazu i rekonstrukcji promieni, który podnosi jakość obrazu i (co ważne) jest dostępny dla wszystkich GeForce'ów RTX. Usprawnienia nie ominęły także podsystemu wideo, który teraz wspiera kodowanie/dekodowanie H.264 oraz HEVC w formacie 4:2:2. Poza tym NVIDIA chwali się, że nowe kodery NVENC poprawiają jakość przy kodowaniu AV1 oraz HEVC.
GIGABYTE GeForce RTX 5060 GAMING OC: opakowanie
Opakowanie, w którym otrzymałem model GIGABYTE GeForce RTX 5060 GAMING OC, jest średniej wielkości, a jego kolorystyka oscyluje wokół czerni, do spółki z odrobiną zieleni oraz pomarańczu. Na froncie widzimy nazwę zamontowanego układu graficznego i serii, do której należy produkt (GAMING OC), krótki wykaz najważniejszych cech oraz charakterystyczną grafikę. Na rewersie zobaczymy natomiast zdjęcie akceleratora, bardziej szczegółowe informacje o chłodzeniu i podświetleniu LED, wykaz złącz wideo oraz minimalne wymagania systemowe. W środku znajduje się karta graficzna oraz instrukcja obsługi.
GIGABYTE GeForce RTX 5060 GAMING OC: wymiary, system chłodzenia
Długość testowanej karty graficznej jest sensowna, gdyż całość liczy sobie ok. 28 cm, choć warto dodać, że układ chłodzenia sporo wystaje poza sam laminat. Śledź jest dwuslotowy i dokładnie tyle miejsca akcelerator zajmuje w obudowie. Wymuszaniem przepływu powietrza zajmują się trzy wentylatory o średnicy 75 mm, zaś radiator jest dwusegmentowy, a kontakt głównej części z dodatkową zapewniają cztery ciepłowody. Coolery jest kompleksowy, a więc obejmuje pamięć VRAM oraz sekcję zasilania. Producent dodatkowo zwraca uwagę na fakt, że środkowy z wentylatorów obraca się w kierunku przeciwnym niż reszta, tym samym zmniejszając ryzyko zaburzeń cyrkulacji powietrza. Rzecz jasna mamy tryb półpasywny, który sprawia, że w spoczynku "śmigła" nie obracają się w ogóle, eliminując hałas. Kontrola prędkości jest jednostrefowa, dla wszystkich wentylatorów razem.
GIGABYTE GeForce RTX 5060 GAMING OC: rewers, zasilanie, iluminacja
Z tyłu widzimy z kolei płytkę usztywniającą (ang. backplate), wykonaną z anodowanego na kolor szary aluminium i z dodatkowym otworem, mającym zwiększać skuteczność wentylacji. Nie odnajdziemy na niej żadnych fikuśnych wzorków - producent umieścił trochę linii, logo oraz napis informujący o przynależności GPU do serii GeForce RTX. Co do zasilania, wymagane jest podpięcie jednej wtyczki 8-pin, czyli z zapasem przy maksymalnym limicie mocy 165 W. Przy czym warto zwrócić uwagę na nietypowe umiejscowienie tego gniazda, tj. przy wyjściach obrazu. Dla pełni szczęścia jest jeszcze logo GIGABYTE z podświetleniem RBG pod nim, które co ciekawe, można przesunąć, odsłaniając diody LED. Poza tym producent umieścił na laminacie przełącznik BIOS-u, który pozwala na regulację pracy wentylatorów (odsyłam do strony z temperaturami).
GIGABYTE GeForce RTX 5060 GAMING OC: złącza wideo
Jeśli chodzi o wyjścia wideo, do dyspozycji mamy pojedyncze HDMI 2.1b i trzy sztuki DisplayPort 2.1b. To zestaw odświeżony względem Ada Lovelace, gdzie DisplayPort są w standardzie 1.4a. Nowe złącza DP pozwalają przesłać obraz o rozdzielczości 8K przy częstotliwości odświeżania aż 165 Hz, tudzież 4K @ 480 Hz. Innymi słowy, NVIDIA wreszcie dogoniła w tym aspekcie AMD, a na papierze nawet przegoniła, jako że czerwoni oferują DisplayPort 2.1, ale trzeba uczciwie dodać, że zmiany w wersjach 2.1a oraz 2.1b ograniczają się do certyfikacji kabli.
Test GIGABYTE GeForce RTX 5060 GAMING OC: metodologia
Testy modelu GIGABYTE GeForce RTX 5060 GAMING OC zostały wykonane pod kontrolą systemu Windows 11 64-bit 23H2 i sterowników GeForce Game Ready Driver 576.52, w trakcie rzeczywistej rozgrywki. Do pomiaru liczby klatek wykorzystałem program Fraps w wersji 3.5.99 - także w przypadku DirectX 12 (jedyna niedogodność pod tym API to brak OSD). Rozdzielczość zegara czasu rzeczywistego była ustawiona na sztywną wartość 0,5 ms, a przedstawione rezultaty są średnią arytmetyczną wyników uzyskanych w trzech przebiegach. Każdy wykres jest odpowiednio opisany, jeżeli chodzi o rozdzielczość renderowania oraz informacje o szczegółowości grafiki.
Ustawienia platformy były następujące:
- taktowanie rdzeni Raptor Cove: 5,4 GHz,
- taktowanie rdzeni Gracemont: 4,4 GHz,
- taktowanie uncore: 4,8 GHz,
- nastawy pamięci: DDR5-7000 MHz CL 40-42-42-82 2T.
Ważne: ITHardware testuje karty graficzne przy ustawieniach fabrycznych, jak również po O/C do maksymalnych stabilnych zegarów GPU/VRAM. Pisząc o ustawieniach fabrycznych mam na myśli wartości, z jakimi karta opuściła fabrykę, a nie zegary modelu referencyjnego ustawione na autorskiej konstrukcji!
Platforma testowa
![]() |
Intel Core i9-13900K |
![]() |
ASUS ROG MAXIMUS Z790 HERO |
![]() |
Patriot Viper Venom RGB 2x16 GB DDR5-6200 CL40 |
![]() |
Lexar NM790 4 TB |
![]() |
GIGABYTE UD1000GM PG5 |
![]() |
CORSAIR iCUE 4000D RGB AIRFLOW |
![]() |
CORSAIR iCUE H150i ELITE CAPELLIX |
Test GIGABYTE GeForce RTX 5060 GAMING OC: osiągi
Poniżej znajdują się testy wydajności recenzowanej karty graficznej GIGABYTE GeForce RTX 5060 GAMING OC, w wybranych grach i rozdzielczościach 1080p (a więc Full HD) i 1440p. Głównym punktem odniesienia jest tu model MSI GAMING OC na tym samym GPU, którego zegar Boost jest o 30 MHz wyższy od sprzętu GIGABYTE, a limit mocy identyczny. Innymi słowy, zaraz się przekonamy, czy rzeczywiste osiągi również są zbliżone.
A Plague Tale: Requiem
Atomic Heart
Black Myth: Wukong
Call of Duty: Black Ops 6
Ghost of Tsushima
Resident Evil 4 Remake
Test GeForce RTX 5060 GAMING OC: osiągi RT z DLSS 4
Dodatkowo postanowiłem sprawdzić działanie techniki DLSS 4 od strony wydajności, w dwóch grach - Cyberpunk 2077 oraz Dying Light 2. Jeżeli chodzi o pomiary, we wszystkich wypadkach włączone było śledzenie promieni (w skrócie RT) przy maksymalnych ustawieniach. Testy wykonano przy renderingu w rozdzielczości natywnej, z DLSS SR (skalowaniem obrazu) z profilem jakościowym i z dodatkowo wybranym generowaniem jednej klatki lub trzech klatek (dopisek odpowiednio "FG" lub "MFG" przy słupku).
Uwaga: DLSS SR jest przy słupkach oznaczane według starszego nazewnictwa, czyli jako DLSS 2.
Cyberpunk 2077 - RT
Dying Light 2
Test GIGABYTE GeForce RTX 5060 GAMING OC: podkręcanie
Przyspieszanie GIGABYTE GeForce RTX 5060 GAMING OC odbyło się bez ingerencji w konstrukcję sprzętu czy oprogramowanie układowe, z użyciem programu MSI Afterburner w wydaniu 4.6.6. Obroty wentylatorów ustawiły się automatycznie na 52% (1800 RPM), co przełożyło się na temperaturę GPU maksymalnie 64 °C. Podane niżej wartości są w pełni stabilne, a to oznacza, że karta graficzna musiała przejść wszystkie próby testowe bez zjawisk uznawanych za niepożądane - artefaktów, losowych przycięć oraz wyrzucania do pulpitu. Do badania poprawności pracy posłużyły trzy gry - A Plague Tale: Requiem, Dead Space Remake i Resident Evil 4 Remake. Pierwsza z nich reprezentuje wariant bardzo mocnego obciążenia GPU, druga lekkiego, zaś trzecia wysokiego zapotrzebowania na pamięć VRAM. Taka kombinacja zapewnia, że sprzęt zadziała stabilnie w każdych warunkach.
GIGABYTE GeForce RTX 5060 GAMING
Ustawienia domyślne:
- Taktowanie bazowe/boost: 2280/2595 MHz
- Rzeczywiste taktowanie rdzenia: 2670-2692 MHz
- Rzeczywiste taktowanie rdzenia (2,5K): 2655-2677 MHz
- Rzeczywiste taktowanie pamięci VRAM: 1750 MHz
Manualny overclocking:
- Stabilne wartości offset i PL: +480/1800 MHz i +6%
- Rzeczywiste taktowanie rdzenia: 3097-3120 MHz
- Rzeczywiste taktowanie rdzenia (2,5K): 3075-3097 MHz
- Rzeczywiste taktowanie pamięci VRAM: 1975 MHz
Za stabilny zegar podczas rozgrywki przyjmuje się wartość, która uzyskana została po uprzednim wygrzaniu karty. Jest to konieczne, ponieważ chwilę po włączeniu gry taktowanie typowo jest wyższe, ale spada ze wzrostem temperatury. W związku z tym wygrzanie sprzętu jest niezbędne, by podane zegary były rzetelne. Taktowanie GPU było badane w grze A Plague Tale: Requiem.
Test GIGABYTE GeForce RTX 5060 GAMING OC: osiągi po OC
Skoro wiemy, do jakich wartości można podkręcić recenzowany model GIGABYTE GeForce RTX 5060 GAMING OC, to teraz trzeba sprawdzić praktyczny wpływ overclockingu na liczbę klatek. W tym celu wykorzystuję dwie gry standardowo używane do weryfikacji wydajności poszczególnych GPU, tj. A Plague Tale: Requiem i Atomic Heart. Dla zachowania miarodajności, bez zmian pozostają przebiegi testowe i ustawienia (rozdzielczość oraz detale).
A Plague Tale: Requiem
Atomic Heart
Test GIGABYTE GeForce RTX 5060 GAMING OC: temperatury
Wszystkie odczyty w trakcie testów modelu GIGABYTE GeForce RTX 5060 GAMING OC były wykonywane przy wykorzystaniu niezmienionej platformy testowej, obudowa była zamknięta i postawiona obok biurka, podobnie jak u większości użytkowników. Temperatura w pomieszczeniu wahała się w zakresie 23-24 °C. Do przeprowadzenia pomiarów posłużyła aplikacja GPU-Z w wersji 2.65.1. Test stanowi 15-minutowa rozgrywka w grze A Plague Tale: Requiem, a wartości na wykresach są najwyższymi spośród zarejestrowanych.
Dodatkowe informacje na temat wykonanych pomiarów:
PL |
Obroty |
GPU |
Hot Spot |
VRAM |
|
---|---|---|---|---|---|
GIGABYTE GAMING OC Quiet BIOS |
155 W 155 W |
1700 RPM; 35,0 dBA 1200 RPM; 33,8 dBA |
63 °C 69 °C |
b.d. b.d. |
68 °C 74 °C |
MSI GAMING OC | 155 W | 1900 RPM; 36,0 dBA | 66 °C | b.d. | 66 °C |
Ponadto przeprowadzono również pomiary uzupełniające, w znormalizowanych warunkach:
PL |
Test dodatkowy #1 |
Test dodatkowy #2 |
|
---|---|---|---|
GIGABYTE GAMING OC | 155 W | 1800 RPM, 62/68 °C; 35,2 dBA | 2200 RPM, 59/64 °C; 38,0 dBA |
MSI GAMING OC | 155 W | 1800 RPM, 67/66 °C; 35,2 dBA | 2250 RPM, 64/64 °C; 38,0 dBA |
Warunki testu głośności GIGABYTE GeForce RTX 5060 GAMING OC
Do pomiaru głośności wentylatorów na recenzowanej karcie GIGABYTE GeForce RTX 5060 GAMING OC użyto decybelomierz Voltcraft SL-100 o zakresie pomiarowym 30-130 dBA, a także dokładności ±1,5 dBA. Pomiary były wykonywane w godzinach nocnych, tak aby poziom tła był jak najniższy. W celu zapewnienia możliwie dokładnych odczytów, karta graficzna była jedynym źródłem hałasu. Jednocześnie oznacza to, że pomiar pod obciążeniem był symulowany, poprzez ustawienie prędkości wentylatorów na maksymalny zanotowany podczas testów temperatur poziom, bez dodatkowego obciążenia grą (co pozwala nie aktywować chłodzenia zasilacza). Decybelomierz został umieszczony w odległości 30 cm od obudowy komputera, a tło wynosiło 33,5 dBA.
Test GIGABYTE GeForce RTX 5060 GAMING OC: pobór prądu
Tradycyjne pomiary poboru prądu z użyciem watomierza sprawdzają się według mnie względnie dobrze, ale mają jednak tę wadę, że nie pokazują wartości tylko dla karty graficznej. Powoduje to lekkie spłaszczenie relacji między poszczególnymi akceleratorami, a ponadto pewien wpływ ma procesor, który przy mocniejszym GPU generującym więcej FPS będzie bardziej obciążony, zużywając tym samym więcej energii. Właśnie dlatego, jako że udało mi się wejść w posiadanie zestawu NVIDIA PCAT, zdecydowałem się wykonywać testy wyłącznie z jego wykorzystaniem. W skład kompletu (pomijając kable) wchodzi riser, który wkładamy do płyty głównej i dopiero do niego kartę, oraz płytka pośrednicząca w dostarczaniu prądu gniazdami PCIe 6-pin/8-pin. Te dwa elementy, połączone przewodem, zapewniają pomiar dla samego akceleratora, dzięki dedykowanemu oprogramowaniu zielonych. Co więcej, sprzęt działa w połączeniu z GPU wszystkich producentów, co całkowicie eliminuje potrzebę sięgania po watomierz.
Zużycie energii
Test GIGABYTE GeForce RTX 5060 GAMING OC: konkluzje
Choć na papierze testowana karta GIGABYTE GeForce RTX 5060 oraz wcześniej recenzowana MSI GAMING OC na tym samym GPU mają zbliżony zegar Boost, to w praktyce odrobinę szybsza jest dzisiejsza bohaterka. Jej średnia przewaga w 1080p oraz 1440p to 1,5%, czyli jest ona śladowa, ale mierzalna. Przy czym należy przypomnieć, że każdy egzemplarz danego modelu jest inny, tj. przy innym "losowaniu" sztuk, które dostałem, te relacje mogłyby wyglądać nieco inaczej. W każdym razie, w rzeczywistości tak minimalne rozbieżności są bez znaczenia, gdyż nie sposób ich zauważyć. Co do poboru prądu, pod obciążeniem zużycie energii to średnio ~156 W, co jest wartością zgodną z teoretycznym limitem mocy 155 W oraz niemal identyczną jak dla konstrukcji MSI. Przechodząc do OC, rdzeń udało się przyspieszyć o szalone 480 MHz (!), zaś pamięć do 1975 MHz, co razem z podbiciem PL do 165 W zapewniło około 12% przyrostu wydajności w 1080p, co jest bardzo okazałym przyspieszeniem. Ale nie ma się co dziwić, gdyż potencjał podkręcania to mocna strona wszystkich GPU generacji Blackwell.
GIGABYTE GeForce RTX 5060 GAMING OC jest produktem wysokiej klasy, ale mam wrażenie, że przy cenie ok. 1700 zł dość trudno będzie mu zdobyć portfele graczy.
Wydajność procesorów z GPU firm AMD, Intel i NVIDIA - cz. 2, platforma AM5
Wygląd karty, układ chłodzenia, koszt zakupu oraz ocena końcowa
W sferze wizualnej recenzowany sprzęt stawia na stonowany design, stąd brak charakterystycznej osłony coolera jak w modelach GAMING OC serii Ampere, zamiast której jest standardowo wyglądający element. Kolorystycznie akcelerator bazuje na czerni i odcieniach szarości, co według mnie może się podobać, a dla fanów wielobarwnego podświetlenia producent przygotował iluminowane logo. Idąc dalej, chłodzenie jest tu wyśmienite, oferując niskie temperatury przy wysokiej kulturze pracy, z kolei przy drugim BIOS-ie wciąż dobre warunki termiczne przy niemal niesłyszalnej pracy. W bezpośrednim starciu z coolerem od MSI rozwiązanie firmy GIGABYTE notuje o 5 °C niższą temperaturę GPU oraz podobne warunki termiczne pamięci. Przypominając zaś ogólną charakterystykę RTX 5060, najnowsze GPU zielonych jest o około 27% szybsze od RTX 4060 w 1080p, ale ma tylko 8 GB VRAM, co w nowych grach wymusza obniżanie jakości tekstur, a flagowa tajna broń Blackwell, czyli generowanie wielu klatek, jest tu średnio przydatne z uwagi na relatywnie niskie bazowe osiągi, a to całościowo sprawia, że jak na nową generację szału nie ma. Choć nie można zaprzeczyć, że GIGABYTE przygotował znakomitą kartę graficzną na tym układzie, która dostaje ocenę 8,5/10 oraz wyróżnienie jakość. To produkt wysokiej klasy, ale mam wrażenie, że przy cenie ok. 1700 zł tym bardziej trudno będzie mu zdobyć portfele graczy.
GIGABYTE GeForce RTX 5060 GAMING OC
GIGABYTE GeForce RTX 5060 GAMING OC - opinia
GIGABYTE GeForce RTX 5060 GAMING OC - plusy
- Świetne chłodzenie
- Akceptowalna wydajność w grach
- Spore możliwości podkręcania (ok. 12% przyrostu FPS w 1080p)
- Dobra jakość wykonania i stonowany wygląd z subtelnym podświetleniem LED z RGB
- Niezła wydajność ray-tracingu (w swojej klasie)
- Sprzętowe wsparcie śledzenia promieni oraz DLSS 4
- Wreszcie obsługa DisplayPort 2.1
- Sprzętowy dekoder i koder wideo nowej generacji
GIGABYTE GeForce RTX 5060 GAMING OC - minusy
- Tylko 8 GB VRAM
- Wydajność mogłaby być lepsza
- Cena niekoniecznie zachęca do zakupu
Cena GIGABYTE GeForce RTX 5060 GAMING OC (na dzień publikacji): 1689 zł
Gwarancja: 36 miesięcy
Sprzęt do testów dostarczył:

Pokaż / Dodaj komentarze do: Test GIGABYTE GeForce RTX 5060 GAMING OC. Mocne chłodzenie, choć w niemałej cenie