Test GPU w SGW Contracts 2. Umiarkowane wymagania i zaskakujące wyniki AMD

Test GPU w SGW Contracts 2. Umiarkowane wymagania i zaskakujące wyniki AMD

Test kart graficznych w SGW Contracts 2: konkluzje

Jak można było oczekiwać, Sniper Ghost Warrior Contracts 2 nie należy do w ostatnim czasie licznego grona gier o wymaganiach z kosmosu, ale nie jest to także tytuł, który odpalimy na kalkulatorze. Patrząc na wyniki, do komfortowej gry w rozdzielczości Full HD będzie potrzebne GPU klasy Radeon RX 580 albo GeForce GTX 1660, w 1440p przyda się co najmniej RX Vega 56 lub GTX 1080/RTX 2060 SUPER, zaś do 4K najlepiej mieć RX 6800 (XT) albo RTX 3080 (Ti). Z kolei testy skalowania pokazały, że zmniejszając szczegółowość oprawy jesteśmy w stanie zyskać przynajmniej kilkanaście procent więcej FPS. Nie są to duże przyrosty, ale z drugiej strony adekwatne do względnie niewielkiego uszczerbku na grafice i gdy do zakładanej płynności brakuje Wam niewiele, jak najbardziej warto obniżyć detale. Interesujące są też pomiary dla wariantu budżetowego, które pokazały, że na Radeonie RX 570 w 1080p możemy naprawdę dobrze pograć przy ustawieniach wysokich, a nawet na GeForce GTX 1650 przy profilu średnim nie jest źle, choć czasami można odczuć spadek FPS (przypominam, że wybrane miejsce testowe jest wymagające, tzn. przez lwią część kampanii kl./s będzie więcej). Nieco większym wyzwaniem będą natomiast układy pokroju RX 550 czy GTX 1050 Ti, gdzie rekomenduję rozdzielczość 900p oraz detale średnie, przy czym na czerwonym GPU będzie to i tak płynność na poziomie konsolowym.

Sniper Ghost Warrior Contracts 2 nie jest grą o kosmicznych wymaganiach - nawet jeśli nie macie nowego i mocnego GPU, spokojnie możecie mieć ją na celowniku.

Test GPU w SGW Contracts 2. Umiarkowane wymagania i zaskakujące wyniki AMD

 Test Palit GeForce RTX 3070 Ti GameRock. Alternatywa dla RTX 3080?

Kilka słów na temat dyspozycji Radeonów

Wreszcie przechodząc do porównania formy kart graficznych AMD oraz NVIDIA, trzeba przyznać, iż Radeony radzą sobie nadspodziewanie dobrze. RX 6800 XT dosłownie szaleje, w 1440p miażdżąc wszelką konkurencję i nawet w 4K dorównując teoretycznie wydajniejszemu RTX 3080 Ti. Jedynie w Full HD obserwujemy ograniczenie Big Navi przez CPU, które nie pozwoliło rozwinąć skrzydeł, ale i tak jak na perypetie czerwonych sterowników z CryEngine, które obserwowałem w przeszłości, jest naprawdę nieźle. Także RX 5700 i RX 5700 XT prezentują się doskonale, gdzie ten pierwszy typowo musi uznać wyższość RTX 2060 SUPER, a drugi GTX 1080 Ti i RTX 2070 SUPER, ale nie tym razem - AMD bez kompleksów z nimi rywalizuje, przy mniejszej liczbie pikseli nawet będąc górą. Co więcej, ciekawie wyglądają również wyniki RX Vegi 64 i to nie tylko w odniesieniu do zielonej konkurencji. Wszak to GPU na ogół przygrywa z RX 5700, a w Ghost Warrior Contracts 2 bez trudu nawiązuje z nim walkę. Na deser zostaje zaś znakomita dyspozycja Polarisa, ergo bez wyjątku wszystkie akceleratory na układach AMD wypadły po prostu kapitalnie. Innymi słowy, naprawdę nie ma sensu szerzyć teorii, że DirectX 11 z pewnością zaszkodzi czerwonym, tudzież że DirectX 12 na pewno pomoże, bo przykładów odwrotnych w obu grupach nie brakuje. Szkoda jedynie, że sterowniki AMD dla Windowsa 10 mają problemy z CryEngine od strony CPU - gdyby nie to, dla Radeonowców byłoby idealnie. I w tym miejscu żegnam się z Wami, tradycyjnie zachęcając do skorzystania z sekcji komentarzy.

 

Sprzęt do testów dostarczyli:

Test GPU w SGW Contracts 2. Umiarkowane wymagania i zaskakujące wyniki AMD

Test GPU w SGW Contracts 2. Umiarkowane wymagania i zaskakujące wyniki AMD

Test GPU w SGW Contracts 2. Umiarkowane wymagania i zaskakujące wyniki AMD

Test GPU w SGW Contracts 2. Umiarkowane wymagania i zaskakujące wyniki AMD

Test GPU w SGW Contracts 2. Umiarkowane wymagania i zaskakujące wyniki AMD

Test GPU w SGW Contracts 2. Umiarkowane wymagania i zaskakujące wyniki AMD

Test GPU w SGW Contracts 2. Umiarkowane wymagania i zaskakujące wyniki AMD

Obserwuj nas w Google News

Pokaż / Dodaj komentarze do: Test GPU w SGW Contracts 2. Umiarkowane wymagania i zaskakujące wyniki AMD

 0
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł
Kolejny proponowany artykuł